Online Business:Earn Free Bitcoin-Mining-Currency Exchange-Buy & Sell
Online Business:Earn Free Bitcoin-Mining-Currency Exchange-Buy & Sell

اگر علاقه‌مند هستيد كه همه چيز درباره نويسنده كتاب مسخ را بدانيد، تا انتهاي اين مقاله با ما همراه باشيد. مسخ يكي از پرآوازه‌ترين آثار فرانتس كافكا است. كافكا يك نويسنده آلماني زبان است كه به نظر بسياري از منتقدان و صاحب نظران، آثار او جزو گران‌مايه‌ترين آثار ادبيات غرب است. از كافكا آثار نسبتا زيادي باقي مانده است. داستان‌هاي بلند، داستان‌هاي كوتاه و مجموعه‌اي از نامه و يادداشت‌هاي شخصي جزو آثاري هستند كه از اين نويسنده آلماني زبان به فارسي برگردانده شده است.

شايد برايتان جالب باشد كه بدانيد كافكا از دوست صميمي خود، ماكس برود، خواسته بود كه تمامي آثارش پس از مرگ سوزانده شوند اما ماكس از اين وصيت پيروي نكرد و تمام اثار كافكا حتي داستان‌هاي نيمه تمام وي را به چاپ رساند. آثار كافكا در زماني كه او در قيد حيات بود نتوانست توجه افراد را به خود جلب كند. اما پس از مرگ كافكا در سن 40 سالگي بر اثر بيماري سل، آثار كافكا بسياري از منتقادان ادبي را به تحسين وا داشت.

آثار كافكا زبان مخصوص به خود را دارند از همين‌رو ترجمه آن‎ها به راحتي ممكن نيست و برخي از ترجمه‌هاي آثار او نمي‌توانند رضايت كامل خواننده را كسب كنند. اگر به دنبال بهترين ترجمه كتاب مسخ و ديگر آثار كافكا مي‌گرديد، مي‌توانيد آثار اين نويسنده آلماني را با ترجمه علي اصغر حداد بخوانيد. مسخ يكي از نام آشناترين آثار اين نويسنده است كه جزو رمان‌هاي ناتمام كافكا به شمار مي‌رود. براي خريد اينترنتي كتاب مسخ با ترجمه علي اصغر حداد مي‌توانيد به وبسايت انتشارات نشر ماهي مراجعه كنيد. تمام آثار كافكا از سوي نشر ماهي با ترجمه علي اصغر حداد به چاپ رسيده است.

فرانتس كافكا كيست

فرانتس كافكا (Franz Kafka) يكي از بزرگ‌ترين نويسندگان آلماني زبان است. امكان ندارد دوست‌دار ادبيات و كتاب باشيد اما نام كافكا و آثار او به گوشتان نخورده باشد! آثار كافكا همگي جزو تاثيرگذارترين آثار در ادبيات غرب به شمار‌ مي‌روند. كافكا در 3 ژوئن 1924 و در سن 40 سالگي بر اثر بيماري سل درگذشت. كافكا در طول حيات خود چندين داستان كوتاه منتشر كرد كه تنها بخش كوچكي از آثار او را شامل مي‌شود.

اما نكته قابل توجهي كه راجع‌به رمان‌هاي بلند او وجود دارد اين است كه هيچ يك از اين داستان‌هاي بلند به پايان نرسيدند و در زمان حيات كافكا نيز نتوانستند توجه زيادي را به سوي خود جلب كنند. كافكا در وصيت نامه‌اي به دوست خود، ماكس برود، از او خواسته بود كه تمام آثارش پس از مرگ سوزانده شوند. اما ماكس از اين وصيت سرپيچي كرد و رمان‌هاي بلند كافكا را به چاپ رساند. امروزه پرآوازه‌ترين آثار كافكا رمان كوتاه مسخ، رمان ناتمام قصر و رمان محاكمه هستند؛ همان آثاري كه كافكا درخواست كرده بود كه پس از مرگش سوزانده شوند!

تحصيلات فرانتس كافكا؛ نويسنده كتاب مسخ

فرانتس كافكا پس از اخذ مدرك ديپلم، مشغول به آموختن رشته شيمي دانشگاهي در پراگ شد. پس از دو هفته كافكا رشته تحصيلي خود را به حقوق تغيير داد و اين اقدام آينده روشن‌تري را براي فرانتس رقم زد. يكي از دلايلي كه كافكا رشته حقوق را انتخاب كرده بود اين بود كه در صورت تحصيل در اين رشته، فرصت بيشتري براي شركت در كلاس‌هاي ادبيات آلماني و هنر داشت.

كافكا پس از فارغ التحصيلي در رشته دكتراي حقوق در سال 1906، وارد دنياي كار شد. هر چند كافكا هيچ زمان با عشق و علاقه اين كار را انجام نمي‌داد، اما هميشه در انجام كارهايش دقيق و پيگير بود و اين منجر به ترفيع‌هاي پي‌درپي براي اين نويسنده آلماني زبان شده بود. شايد براتان جالب باشد كه بدانيد كافكا در زماني كه در موسسه بيمه حوادث كارگري مشغول به كار بود، كلاه ايمني را اختراع كرد و به واسطه اين اختراع خود و كمكي كه به كاهش تلفات جاني كارگران كرده بود، مدال افتخار دريافت كرد.

 در اين ميان و همزمان با انجام اين فعاليت‌ها، كافكا به همراه دو تن از دوستان صميمي خود، پراكس برود و فليكس ولش، فعاليت‌هاي ادبي خود را ادامه مي‌دادند. كافكا از ساعات بيكاري خود براي نوشتن استفاده مي‌كرد و دوستان او نيز مي‌دانستند كه اين كاري است كه فرانتس با نهايت عشق و علاقه خود انجام مي‌دهد.

بهترين آثار كافكا

همان‌طور كه كمي پيش خوانديد رمان‌هاي مسخ، قصر و آمريكا جزو پرآوازه‌ترين آثار كافكا به شمار مي‌روند. اين داستان‌ها ناتمام ماندند چراكه كافكا از آن‌ها راضي نبود و نمي‌خواست دست به چاپ كردن آن‌ها بزند. اگرچه اين نوشته‌ها در زمان حيات كافكا نتواسته بود توجه مردم را به خود جلب كند اما پس از مرگش خيلي زود حواس و توجه مردم و منتقدان معطوف اين آثار شد. در ادامه مي‌خواهيم به نقد و بررسي يكي از برجسته‌ترين آثار كافكا، داستان كوتاه مسخ، بپردازيم.

كتاب مسخ اثر كافكا

يكي از بهترين آثار كافكا، داستان كوتاه مسخ است كه بسياري معتقدند اين روايت بخشي از يك داستان بلند است كه ناتمام مانده است. مسخ روايتگر داستان يك بازرگان جوان به نام گرگور زامزا است. يك روز صبح وقتي گرگور زامزا از خوابي آشفته بيدار شد، ديد در تخت خواب به حشره‌اي بزرگ تبديل شده است! همين توصيف كافي است كه علاقه‌مندان به آثار كافكا را به سمت اين كتاب در قفسه‌هاي يك كتابخانه بكشاند!

بسياري از منتقدان و صاحب نظران هم عقيده هستند كه كيلد درك كافكا و آثار او علي الخصوص داستان مسخ، فهم رابطه او با پدرش است. هرچند كافكا در هيچ يك از آثار خود به صورت مستقيم راجع‌به رابطه خويش با پدر ننوشته بود اما روانشناسي آثار اين نويسنده مشخص مي‌كند كه آثار كافكا حول چيزهايي مي‌چرخد كه او به عنوان پسر هرمان كافكا، پدري مستبد و بي احساس، تجربه كرده بود. بخش كوچكي از آثار فرانتس كافكا، نامه‌ها و يادداشت‌هاي شخصي او هستند كه قرار نبوده به چاپ برسند. اما امروز تمامي اين يادداشت‌هاي شخصي را مي‌توانيد به زبان فارسي بخوانيد.

بهترين ترجمه كتاب مسخ

ترجمه آثار كافكا بسيار دشوار و در بسياري از مواقع نيز غير ممكن است. به همين خاطر ممكن است اين كتاب را با ترجمه‌اي خوانده باشيد كه نتوانسته باشد رضايتتان را جلب كند. به گفته علي اصغر حداد، مترجم تمام آثار كافكا در نشر ماهي، كافكا نويسنده‌اي است كه به هيچ ايسم و مكتبي در نمي‌آيد و در هيچ يك از آثارش به يك سبك تقليدپذير تن نداده است.

نوشته‌هاي كافكا شاخصه‌هاي زباني خودشان را دارند. از همين‌رو براي ترجمه بهتر اين آثار تنها رفتن به سراغ نقد و بررسي‌هايي كه از كافكا شده است كافي نيست. براي شناخت دنياي اين نويسنده بايد به سراغ خودش رفت و عميق‌تر با دنياي او آشنا شد. علي اصغر حداد را مي‌توان يكي از بهترين مترجم‌هاي آثار كافكا دانست.

خريد اينترنتي كتاب مسخ و ديگر آثار كافكا

براي خريد اينترنتي كتاب مسخ و ديگر آثار فرانتس كافكا با ترجمه علي اصغر حداد كه از سوي انتشارات نشر ماهي به چاپ رسيده است، مي‌توانيد مستقيما به سايت نشرماهي مراجعه كنيد و كتاب‌هاي مورد نظر خود را به صورت اينترنتي خريداري كنيد. كتاب مسخ در 184 صفحه و قطع جيبي در سال 1387 از سوي نشر ماهي به چاپ رسيد.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۱۸:۵۸ ] [ مهدي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی