Online Business:Earn Free Bitcoin-Mining-Currency Exchange-Buy & Sell
Online Business:Earn Free Bitcoin-Mining-Currency Exchange-Buy & Sell

سردخانه انواع مختلفي دارد و كاربري‌هاي آن نيز گوناگون است اما همه‌ي آن‌ها به صورت مستقيم يا غيرمستقيم نقش سرمايه‌اي دارند. معمولاً سردخانه‌ها را براساس محصولي كه در آن نگهداري مي‌شود يا براساس كاربردشان (ضد انفجار، كانكسي و..) تقسيم‌بندي مي‌كنيم اما مي‌توانيم سردخانه‌ها را از جنبه سرمايه‌اي نيز تقسيم‌بندي كنيم. احداث سردخانه روش مطمئني براي سرمايه‌گذاري به‌حساب مي‌آيد و مي‌توانيم آن‌ها را به دو دسته «حافظ سرمايه» و «خالق سرمايه» تفكيك كنيم. در واقع، قيمت سردخانه بخشي از هزينه‌هاي يك پروژه سرمايه‌گذاري به‌حساب مي‌آيد و بايد عوامل ديگر را هم در نظر گرفت؛ از جمله نقش سردخانه در اين سرمايه‌گذاري.    

سردخانه؛ حافظ سرمايه

چرخه سرد بخش حياتي و مهم صنايع مختلف است و بدون آن نمي‌توان اميدي به نتيجه‌ي نهايي كار بسياري از صنايع داشت. اين نقش را مي‌توانيم به‌وضوح در صنايع كشاورزي و دارويي ببينيم؛ چون فقدان سردخانه مناسب باعث بروز خسارات جبران‌ناپذيري در اين صنايع مي‌شود و تاثير آن را مي‌توانيم به‌سرعت ببينيم. به عنوان مثال، سالانه ده‌ها تن مواد غذايي در مرحله پيش از عرضه به بازار دور ريخته مي‌شوند. براساس گزارش فائو، گاهي تا ۵۰ درصد محصولات كشاورزان پيش از ورود به بازار نابود مي‌شود. طراحي و ساخت سردخانه مناسب براي محصولات كشاورزي و بهبود چرخه سرد مي‌تواند تا حد زيادي از توليد ضايعات غذايي و پيامدهاي ناخوشايند آن جلوگيري كند. در واقع، ارتقاء چرخه سرد يكي از راه‌هاي موثر براي مبارزه با فقر كشاورزان، بهبود كيفيت محصولات و ايجاد امنيت غذايي است و هم‌اكنون بسياري از دولت‌ها بهبود چرخه سرد را به عنوان برنامه‌اي عملياتي و موثر در پيش گرفته‌اند. 

سرد خانه‌ها نه تنها مي‌توانند پاسخگوي نيازهاي غذايي امروز ما باشند بلكه بخش جدايي‌ناپذير از بازار غذايي فردا نيز هستند. با افزايش اقبال مصرف‌كنندگان به خريد محصولات غذايي ارگانيك و بدون مواد نگه‌دارنده، نيازمند سردخانه‌ها و تونل انجمادهاي كارآمدي هستيم كه بتوانند كيفيت محصولات را حفظ كنند و رضايت مشتريان سخت‌گير محصولات غذايي را به دست بياورند. به عبارت ديگر، اگر توليدكنندگان محصولات غذايي به بازار فردا چشم داشته باشند، نمي‌توانند چشم از سردخانه‌ها و تكنولوژي‌هاي نوين در اين عرصه بردارند. 

نمونه‌ي ديگر اهميت سردخانه را مي‌توان در توليد و عرضه واكسن كرونا ديد. اگرچه در ابتدا، توليد واكسن با محدوديت‌هاي دانشي مواجه بود اما پس از آن‌كه دانشمندان توانستند جنبه‌هاي مختلف آن را درك كنند با بحراني مواجه شدند كه روند مبارزه با همه‌گيري را كند مي‌كرد: وضعيت جهاني سردخانه‌ها. نه تنها توليد واكسن كوويد بلكه عرضه‌ي آن نيز به زيرساخت‌هاي سرمايشي‌اي نياز دارد كه هنوز در بسياري از كشورها فراهم نيست. به همين دليل نيز يونيسف براي بهبود وضعيت و مبارزه با بيماري در كشورهاي توسعه نيافته بيش از ۱۰۳ ميليون دلار هزينه كرد. با اين حال، ۲۵ درصد واكسن‌هاي كرونا بر اثر نگهداري غيراستاندارد بي‌اثر شده‌اند و از بين رفته‌اند. نياز صنايع دارويي به سردخانه نكته‌ي جديدي نيست و توليد و عرضه‌ي بسياري از داروها و واكسن‌هاي انساني و حيواني وابسته به چرخه سرد است.

رسم توضيحي 1سردخانه بالاصفري

  

سردخانه؛ خالق سرمايه

همانطور كه گفته شد، توليد و عرضه محصولات به وجود سردخانه‌هاي مناسب وابسته است اما اين سردخانه‌ها در دسترس همه نيستند. همين هم باعث شده تا برخي به فكر اجاره سردخانه و استفاده از امكانات آن باشند. صاحبان سردخانه مي‌توانند امكانات خود را در محل توليد يا توزيع محصول به مصرف‌كنندگان ارائه كنند. با اين حال توصيه مي‌شود كه براي انتخاب مكان انبارش به محل توزيع محصول توجه كنيد.  

همچنين سردخانه‌ به توليدكنندگان محصولات غذايي اين امكان را مي‌دهد كه محصول خود را در فصل موردنظرشان به بازار عرضه كنند. به عبارت ديگر، كشاورزان مجبور نيستند تا محصولات را در همان فصل برداشت به فروش برسانند بلكه مي‌توانند آن را به بهترين شكل نگه‌داري كنند و با قيمت بالاتر در فصل‌هاي ديگر عرضه كنند. 

فرقي نمي‌كند سردخانه با چه هدفي احداث بشود، در هر صورت بايد مراحل زير طي شود:

  • انتخاب مكان انبارش 

  • دريافت مجوزهاي بهره‌برداري از سردخانه

  • تسطيح زمين و ساخت سوله

  • طراحي ابعاد و فضاي سردخانه

خريداران سردخانه گاهي براي سرمايه‌گذاري مستقيم و گاهي براي سرمايه‌گذاري غيرمستقيم به دنبال بهترين گزينه مي‌گردند اما دريافت مشاوره فني مناسب نياز هر دو گروه است. اگر مشاوره فني خوب باشد، مي‌توان به‌آساني از هزينه‌هاي بي‌مورد زماني و مالي جلوگيري كرد. 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ] [ ۰۴:۵۷:۵۹ ] [ مهدي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی