Online Business:Earn Free Bitcoin-Mining-Currency Exchange-Buy & Sell
Online Business:Earn Free Bitcoin-Mining-Currency Exchange-Buy & Sell

از جمله نكات مهمي كه در سال هاي اخير از نظر مديران وبسايت هاي مختلف اهميت فراواني دارد، بهينه سازي و البته ميزان سرعت بارگذاري و آپلود وبسايت ها است. اهميت اين نكته سبب شده است تا مطالعات و تلاش هاي بسياري در اين حوزه صورت گيرد. از جمله سرويس هاي كاربردي و محبوب مي توان به Cloudflare اشاره كرد. از آنجايي كه اين سرويس خدمات بسياري را در اختيار مديران وبسايت ها قرار داده است، بسياري از آنها به صورت گسترده از آن استفاده مي كنند.

نحوه نصب Cloudflare روي سايت وردپرسي

Cloudflare چيست؟

از جمله شبكه هاي بسيار بزرگ كه اغلب در حوزه شبكه توليد محتوا در سراسر جهان خدمت مختلفي را ارائه مي دهد، Cloudflare است. بدون شك مي توان گفت كه بسياري از وبسايت هاي معروف و بزرگ كه تعداد آنها بيش از 8 ميليون است، از اين سرويس قوي استفاده مي نمايند. از مزيت هاي نصب Cloudflare بر روي وبسايت خود مي توان به مديريت سريع و آسان وبسايت و كسب رتبه برتر اشاره كرد.

اين نوع سرويس از تنظيمات حرفه اي از جمله تنظيمات DNS برخوردار بوده و از انواع حملات مانند DDOS نيز جلوگيري مي كند. همچنين سرويس Cloudflare تاثير بالايي در سرعت آپلود و بارگذاري و همچنين حفظ امنيت انواع وبسايت ها دارد.

همچنين خوب است بدانيد كه در صورتي كه وبسايت مورد نظر شما در صورت وجود هر نوع مشكلي از دسترس خارج شود، اين سرويس قابليت نمايش وبسايت مورد نظر را به كاربران تا زمان رفع مشكل بدون وجود هيچ خطايي را دارد. از ويژگي هاي مهم سرويس Cloudflare چهار پلان بودن آن است كه سه نوع پلان داراي اشتراك و غير رايگان و يك پلان آن كاملا رايگان است.

تمامي مديران وبسايت ها و كاربران امكان استفاده از پلان رايگان اين سرويس را دارند. البته خوب است بدانيد كه پلان رايگان قادر به ارائه تمامي خدمات و قابليت هاي پيشرفته و تخصصي سه پلان ديگر نخواهد بود. اگر قصد استفاده از تمامي پلان هاي اين سرويس و خدمات تخصصي آن را داريد با ادامه اين مطلب همراه باشيد تا روش نصب و استفاده از آن را ذكر كنيم.

روش نصب Cloudflare

اوليه مرحله جهت نصب Cloudflare، مراجعه به وبسايت Cloudflare.com بوده و سپس بر روي دكمه Sign Up كليك كنيد و اقدام به ايجاد يك حساب كاربري جديد نماييد.

پس از انجام اين مراحل، يك فرم براي ثبت نام در صفحه باز مي شود، كه مي بايست ايميل مخصوص خود را وارد كرده و پس از آن يك رمز عبور براي آن مشخص كنيد و در نهايت بر روي دكمه Create Account كليك نماييد.

روش نصب Cloudflareروش نصب Cloudflare 

سپس يك صفحه جديد باز خواهد شد كه در اين صفحه شما بايد آدرس دقيق وبسايت خود را ثبت و سپس دكمه Add site كليك كرده و پس از اين مرحله شما بايد يك پلان با توجه به سليقه و سايت خود را انتخاب كنيد و سپس بر روي دكمه Continue كليك كنيد. پس از گذراندن تمامي اين مراحل سرويس Cloudflare، تمامي ركوردهاي مربوط به DNS كه بر روي وبسايت شما قرار دارد را بررسي و شناسايي كرده و سپس به شما نمايش مي دهد.

شما مي توانيد به راحتي در اين مرحله از نصب Cloudflare به مشاهده هر يك از ساب دامين هايي كه بر روي وبسايت خود وجود دارد، از طريق نوار غير مجاز مي باشد Status بپردازيد كه آيا به Cloudflare متصل هستند يا خير. همچنين شما به راحتي مي توانيد در اين صفحه به مشخص كردن اينكه كدام DNS ها قابليت و خصوصيات Cloudflare را داشته باشد نيز بپردازيد.

وجود يك ابر نارنجي رنگ در روبه‌روي هر كدام از DNS ها نشان دهنده متصل بودن آن DNS به Cloudflare است كه از تمامي قابليت هاي موجود درCloudflare نيز بهره مند مي شود.

همچنين خوب است بدانيد كه در صورت وجود يك ابر خاكستري رنگ در روبروي DNS بيانگر عدم متصل بودن به Cloudflare است. در صورت مشاهده ابر خاكستري شما بايد به منظور متصل نمودن DNS به كلودفلر بر روي ابر خاكستري رنگ كليك كنيد تا به رنگ نارنجي تبديل شود. در مرحله بعد پس از انجام تغييرات ذكر شده بايد بر روي دكمه Continue كليك نماييد. سپس شما وارد يك صفحه شده كه از شما درخواست مي كند تا nameserver كنوني مربوط به دامنه را حذف كرده و سپس nameserver هايي را كه توسط Cloudflare ارائه داده شده است را به جاي آن جايگزين كنيد.

اگر شما قصد تنظيم DNS ها با دامنه هاي مختلف از جمله دامنه .com از پنل هاست و همچنين دامنه هاي ديگر مانند.ir را داريد، مي توانيد به وبسايت nic.ir مراجعه كرده و سپس اقدام به تغيير آن كنيد.

پس از انجام تغييرات لازم، مي بايست بر دكمه Done، check nameservers كليك كنيد و تا انجام فرايند كامل تغييرات منتظر بمانيد. پس از آنكه اين مرحله مورد تاييد قرار گرفت، يك ايميل كه بيانگر فعال شدن سرويس Cloudflare بر روي وبسايت مورد نظر است، براي شما ارسال مي شود كه از راه اندازي آن مطمئن شويد.

تنظيمات مربوط به Cloudflare در وردپرس

از جمله معيارهايي كه در وبسايت ها از اهميت فراواني برخوردار است، دو مورد سرعت و امنيت است. بدون شك ميزان سرعت و البته بهينه سازي وبسايت تاثير قابل توجهي در افزايش رتبه سايت دارد كه اين عامل به خودي خود سبب كسب رضايت هر چه بيشتر كاربران و بازديدكنندگان نيز مي شود.

در نتيجه اگر پيشرفت و سرعت وبسايت شما از اهميت فراواني برخوردار است، حتما با سرويس Cloudflare و قابليت هاي آن به صورت كامل آشنا شويد.

تنظيمات مربوط به سرويس Cloudflare به صورت كامل توسط متخصصان مربوطه به صورت ويديو كامل به مديران وبسايت ها ارائه مي شود تا آنها نيز در صورت نياز از آن استفاده نمايند. آشنايي و استفاده با اين تنظيمات سبب حفظ امنيت سايت شما و نتيجه دهي بهتر آن نيز مي شود.

برخي قوانين مربوط به صفحات خاص

شما مي توانيد به راحتي با تنظيم كردن دكمه rule داخل سرويس Cloudflare اين امكان را براي برخي از صفحات مربوط به Cloudflare ايجاد كنيد تا بعضي از اقدامات خاص مورد نظر شما را انجام دهد. اين ويژگي در زمينه هاي مختلف از جمله امنيت وب سايت شما بسيار مفيد و مؤثر است.

زماني كه شما از CPN Cloudflare به صورت كاملا رايگان استفاده مي نماييد، اين قابليت براي شما فراهم است تا بتوانيد سه قانون صفحه براي وب سايت خود را اعمال و تنظيم نماييد. در صورتي كه شما قصد داشته باشيد، از قانون هاي بيشتري براي وب سايت خود استفاده كنيد مي بايست هزينه هايي را پرداخت كنيد.

براي چند قانوني كه اضافه و مطرح كرده ايد مي بايست هزينه هاي مختلفي را به صورت ماهانه پرداخت نماييد كه از هزينه هاي رايج آن 5 دلار در ماه است.

معايب استفاده از Cloudflare

همانطور كه در مطالب قبلي ذكر شد، استفاده از سرويس كلودفلر تاثير زيادي در افزايش سرعت و بارگذاري سايت مورد نظر دارد و از اين رو از مهمترين شكايت هاي بازديدكنندگان و كاربران در زمان استفاده از سايت شما، به دليل سرعت بالايي كه سرويس Cloudflare به آن داده است، مانع از انجام برخي از اقدامات امنيتي مي شود.
به صورت كلي مي توان گفت كه وبسايت مورد استفاده كاربران به دليل سرعت بالايي كه در لود شدن دارد، مانع از انجام برخي اقدامات امنيتي مورد نظر شده و در نتيجه سرعتي كه به سايت مورد نظر داده شده است به دليل برخي موارد امنيتي به صورت كامل از بين مي رود.
البته خوب است بدانيد كه به منظور مطمئن شدن از اينكه ترافيك به وجود آمده در سايت اسپم نبوده، كاربر مي بايست انسان بودن خود را در CAPTCHA ثابت كند كه اين نكته سبب شده تا براي كاربراني كه براي بار اول به سايت شما مراجعه كرده اند، ناخوشايند باشد و باعث مي شود كه براي دفعات ديگر به سايت شما مراجعه نكنند كه اين خود سبب از بين رفتن و افت شديد وبسايت مي شود.

مراحل بهينه سازي Cloudflare براي وردپرس

در اين مرحله براي بهينه سازي سايت وردپرس خود با استفاده از تنظيمات تنها بايد به نصب افزونه وردپرس Cloudflare و يك كليك ساده بپردازيد. خوب است بدانيد كه افزونه وردپرس اين امكان را فراهم كرده است تا شما به راحتي بتوانيد تنظيمات مربوط به كلودفلر را روي وب سايت وردپرس خود با بيشترين سرعت ممكن انجام دهيد. براي نمونه و به عنوان مثال شما با افزودن تنظيمات يك وب اپليكيشن فايروال و انجام پاكسازي به صورت كاملا خودكار و غيره.
همچنين اگر براي بار اول از اين سرويس استفاده مي كنيد، پس از نصب و فعال كردن مي بايست كه از قسمت تنظيمات گزينه مربوط به Cloudflare را انتخاب و سپس تنظيمات مربوطه را انجام دهيد.

تنظيمات مربوط به افزونه Cloudflare روي وردپرس

شما در صفحه تنظيمات يك گزينه به منظور متصل شدن به اكانت هاي خود و همچنين يه دكمه به نام your Free Account مي بينيد كه براي انجام اين مرحله ساده بايد بر روي گزينه Sign in here كليك نماييد. در مرحله و صفحه بعدي شما مي بايست ايميل و همچنين API KEY كلودفلر خود را كاملا صحيح ثبت كنيد.

اگر به API KEY دسترسي نداريد، به راحتي مي توانيد آن را از قسمت اكانت شخصي خود كه در سايت كلودفلر قرار دارد، به دست آوريد. براي انجام اين كار شما بايد در ابتدا گزينه My profile را باز كنيد و در صفحه باز شده بر روي API Tokens كليك نماييد. در مرحله بعد به قسمت Global API Key رفته و بر روي گزينه View نيز كليك نماييد. با انجام تمامي اين مراحل يك نوع پاپ آپ براي شما نمايش داده خواهد شد كه در آن API KEY مربوط به شما در آن نمايش داده شده است و تنها مي بايست كه اين كد را كپي نماييد.

در مرحله ديگر شما مي بايست به داشبورد برگشته و ايميل و API KEY خود را كه كي كرده ايد، وارد نماييد. پس از انجام اين مراحل، صفحه مربوط به خانه Cloudflare در قسمت داشبورد وردپرس بر روي سايت مخصوص شما به نمايش گذاشته مي شود. شما به راحتي مي توانيد در اين بخش تنها با يك كليك وردپرس خود را بهينه سازي نماييد و همچنين كش سايت را به طور كامل پاكسازي نماييد و حتي مي توانيد بر روي حالت كش خودكار قرار بدهيد.

اگر به تنظيمات گسترده اي نياز داريد، مي توانيد با كليك بر روي گزينه Analytics كليك كني و از تنظيمات گسترده تري استفاده نماييد. براي بررسي سايت خود از نظر تعداد كاربران و بازديدكنندگان، ميزان پهناي باند و ساير موارد به راحتي مي توانيد با كليك بر گزينه Analytics options به تمامي آنها دسترسي داشته باشيد.

وردپرس چيست؟

در يك تعريف كلي از وردپرس مي توان گفت كه وردپرس در اصل يك نوع سيستم مديريت محتواي سايت ساز بوده كه با بهره گيري از آن مي توانيد تا حدود زيادي به راه اندازي و شروع برخي از وب سايت و وبلاگ هاي مختلف بپردازيد. از آنجايي كه اين نوع سيستم مديريت محتوا سازي وردپرس از انعطاف زيادي برخوردار است، با بهره مند شدن از آن مي توانيد هر نوع وب سايتي را با هر شرايطي راه اندازي كنيد.

همچنين خوب است بدانيد كه وردپرس در اصل، يك سايت ساز كاملا رايگان تحت وب است كه در دسته هاي مختلف تقسيم بندي شده، و يك متن باز است. از آنجايي كه وردپرس كاملا متن باز و رايگان در اختيار مديران وبسايت ها قرار مي گيرد، از جمله نرم افزارهاي آزاد در دنيا شناخته شده است.
رايگان بودن اين برنامه باعث شده تا اگر يك فرد مهارت كمي در برنامه نويسي و همچنين كدنويسي برنامه هاي مختلف داشته باشد، به راحتي بتواند هر نوع شخصي سازي را بر روي وردپرس به راحتي و در مدت زمان كوتاه انجام دهد و در نتيجه سايت مورد نظر خود را با بهره گيري از آن طراحي و اجرا نمايد.
امروزه به راحتي با مشاهده برخي از آموزش ها مي توان وردپرس را بر روي هاست نصب كرد و از قابليت ها و ويژگي هاي منحصر بفرد آن نيز بهره مند شد. اگر شما قصد استفاده و راه اندازي وردپرس را داريد، مي بايست تا آخرين نسخه از اين نوع سيستم مديريت محتوا را دانلود كنيد و پس از آن به دنبال يك هاست مناسب و سالم بوده و سپس اقدام به نصب و راه اندازي نسخه هاي دانلود شده بر روي هاست كنيد.

منبع: سئو پرشين

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ] [ ۰۴:۲۴:۲۳ ] [ مهدي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی