Online Business:Earn Free Bitcoin-Mining-Currency Exchange-Buy & Sell
Online Business:Earn Free Bitcoin-Mining-Currency Exchange-Buy & Sell

شايد بارها كلمه فلنج به گوش‌تان خورده باشد اما ندانيد كه فلنج چيست و چه كاربردي دارد. فلنج در واقع يك قطعه از جنس فولاد، چدن و يا آلياژهاي ديگر است كه با استفاده از آن مي‌توان لوله را به شيرآلات و اقلام پايپينگي ديگر اتصال داد. البته روش‌هاي ديگري هم مانند جوشكاري يا چسب زدن، وجود دارد كه مي‌توانيد برخي از لوله‌ها و اقلام آن را به تجهيزات ديگر متصل كنيد. اما به‌ طور معمول بهترين روش و مناسب‌ ترين گزينه‌اي كه مي‌توانيد از آن بهره بگيريد، فلنج‌ها هستند.

فلنج به شما اين امكان را مي‌دهد تا بتوانيد بدون هيچ مشكلي، در سريع‌ترين زمان ممكن سيستم لوله ‌كشي خود را تعمير كنيد و شرايط نگهداري مناسب‌تري را هم به وجود آوريد. در واقع با بهره گرفتن از اين قطعه مناسب، مي‌توانيد به جاي بيرون آوردن تمام اتصالات و لوله‌ها جهت بازرسي، قسمت كوچكي از آن‌ها را بازرسي كنيد و خيلي راحت با كمك فلنج، مشكل به‌ وجود آمده را برطرف نماييد.

اتصال به روش فلنج مناسب‌ترين و عالي‌ترين گزينه براي لوله‌هايي هستند كه داراي انحنا هستند و نيروي زيادي به آن‌ها وارد مي‌شود. فلنج‌ها به صورت يك قطعه ديسكي شكل هستند كه بايد با استفاده از پيچ و مهره، آن‌ها را به دو قطعه متصل كنيد. فلنچاين قطعه خيلي راحت باز و بسته مي‌شود و براي فشارهاي كم و زياد نيز مي‌توانيد از آن‌ها بهره بگيريد. در ادامه مطلب همراه ما بمانيد تا شما را بيشتر با اين قطعه كاربردي آشنا كنيم.

كاربرد فلنج در صنعت و تاسيسات ساختمان

تغيير متريال در لوله‌ها

اتصال لوله و تجهيزات مختلف به يك‌ديگر

اتصال به شير و ديگر اقلامي كه در مسير لوله قرار دارند و ممكن است نياز به تعمير داشته باشند.

مناسب براي شيرآلات آشپزخانه و سرويس‌هاي بهداشتي

لوله‌هايي كه ممكن است نياز به جداسازي داشته باشند.

معرفي انواع فلنج

فلنج نر و ماده

فلنج شاپفلنج نر و ماده را مي‌توانيد به صورت جفتي براي خود تهيه كنيد. سطح يكي از اين فلنج‌ها داراي برآمدگي و سطح ديگري آن نيز داراي تو رفتگي است. در واقع با توجه به موقعيت استفاده‌ شده، سطح تو رفتگي و برآمدگي آن با نسبت‌هاي خاصي طراحي و ساخته مي‌شوند. اين قطعه مرغوب را مي‌توانيد خيلي راحت با استفاده از پيچ و مهره، به لوله و اتصالات خودتان متصل كنيد.

فلنج كور

بعد از اين‌ كه فهميديد فلنج چيست و قصد داشتيد از آن استفاده كنيد، بايد سراغ يك مدل مناسب و باكيفيت برويد. فلنج‌ كور يكي از بهترين گزينه‌هايي است كه مي‌توانيد آن را براي خود تهيه كنيد. اين نوع فلنج بدون سوراخ توليد مي‌شود و جهت مسدود كردن انتهاي خطوط شيرآلات، لوله، دهانه منبع‌هاي تحت فشار و… از آن بهره مي‌گيرند. فلنج‌هاي كور معمولا در سايزهاي بزرگ توليد مي‌شوند و جزء پرتنش پذيرترين نوع فلنج‌هايي هستند كه مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

فلنج لبه‌دار

فلنج لبه‌دار از اين قابليت برخوردار است كه بر روي محور خود به‌ راحتي بچرخد و پيچ‌هاي آن نيز به‌ راحتي تنظيم شوند. اين نوع فلنج با سيال در تماس نيست و كاربردهاي زيادي دارد. در واقع شما مي‌توانيد از اين نوع فلنج در سيستم‌هايي استفاده كنيد كه در معرض زنگ‌زدگي و خوردگي هستند. استفاده كردن از فلنج لبه‌دار از نظر اقتصادي بسيار به‌ صرفه است و مي‌توانيد تا مدت‌هاي زيادي از آن بهره بگيريد.

فلنج اوريفيس

اين نوع فلنج معمولاً جهت مسدود كردن جريان و كاهش فشار مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در واقع با استفاده از سوراخ‌هايي كه در آن وجود دارد مي‌توانيد جريان سيال مايع يا گاز را هم اندازه بگيريد. كيفيت فلنج اوريفيس نسبتا بالا است و مي‌تواند در برابر فشارهاي مختلف، مقاومت عالي از خود نشان دهد.

فلنج گلودار جوشي

فلنج گلودار جوشي داراي يك گردن مخروطي است كه در انتهاي مسير آن، آب با قطر لوله برابر مي‌شود. اين نوع فلنج مي‌تواند وزن نسبتاً زياد و فشار بالايي را تحمل كند. كاربرد فلنج گلودار جوشي معمولا در فشارهاي بالا و دماهاي زير 0 درجه است. اين فلنج مقاوم داراي يك ناف مخروطي شكل است و خيلي ساده مي‌توان آن را به اتصالات مربوطه متصل كرد.

فلنج اسليپان

اين فلنج باكيفيت را مي‌توانيد براي تمام فشارها استفاده كنيد. البته بهتر است از افرادي كه نمي‌دانند فلنج چيست و چگونه نصب مي‌شود، براي تعمير و نصب اين قطعه كمك نگيريد زيرا ممكن است دچار ضرر شويد. جوش داخلي فلنج اسليپان نسبت به ديگر فلنج‌ها تا حدودي بيشتر است.

نصب كردن اين فلنج به مهارت و تخصص خيلي زيادي احتياج ندارد و مي‌توانيد از آن در سيستم‌هاي معمولي استفاده كنيد. براي وصل كردن اين فلنج ابتدا بايد لوله‌ها را جوش دهيد و سپس اتصالات را با آن تنظيم كنيد.

فلنج رينگ جوينت

فلنج رينگ جوينت نيز يكي ديگر از انواع فلنج‌هايي است كه بر روي بدنه آن، يك شيار وجود دارد. اين فرورفتگي يا شيار در سمت سطح فلنج رينگ جوينت قرار گرفته است و موجب مي‌شود تا فلنج آب ‌بندي عالي داشته باشد و در برابر فشار يا دما، هيچ گونه آسيبي نبيند.

مزاياي استفاده از فلنج

نصب آسان و سريع در فضاهاي كوچك و تنگ

نياز نداشتن به آداپتورهاي لوله

مناسب براي كاليبراسيون و جدا كردن قطعات

كاهش لرزش و فشار زياد در اتصالات بزرگ هيدروليكي

امكان تغيير نوع لوله و جنس لوله

كيفيت بالا و جنس بسيار مرغوب

امكان بازرسي و نگهداري راحت

امكان تغيير سايز و ابعاد لوله‌ها به‌ صورت دستي و خيلي آسان

كاهش شل شدن قطعات در كاربردهاي دقيق و هيدروليكي

امكان اتصال لوله به تجهيزات مختلف مانند كمرپسور يا پمپ

ضدزنگ

سخن پاياني

مسلما تا اين قسمت از مطلب متوجه شديد كه فلنج چيست، چه كاربردي دارد، انواع آن كدامند و همچنين چه مزايايي دارد. بنابر اين بهتر است هنگام خريد آن، دقت داشته باشيد كه قطعه مورد نظرتان از كيفيت كافي برخوردار باشد. در واقع اگر از يك فلنج مرغوب بهره بگيريد، هر زماني كه بخواهيد مي‌توانيد پيچ‌هاي آن را باز كنيد و قطعاتي كه به هم متصل كرده‌ايد را از يك‌ديگر جدا نماييد. اما و اگر سراغ جنس‌هاي بي‌كيفيت برويد، بعد از مدت زمان كوتاهي ممكن است به علت فشارهاي وارد شده، به آن آسيب وارد شود.



امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۷ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۰۲:۵۳:۱۸ ] [ مهدي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی