Online Business:Earn Free Bitcoin-Mining-Currency Exchange-Buy & Sell
Online Business:Earn Free Bitcoin-Mining-Currency Exchange-Buy & Sell

پهپاد چيست  يكي از سئوالات پر تكراري است كه امروزه بسياري از كاربران در دنياي اينترنت آن را جست و جو مي كنند.درواقع مي توان گفت كه پهپاد يك ربات پرنده هدايت پذير از راه دور است كه به آن هواپيماي بدون سرنشين نيز مي گويند . پهباد ها نوعي هواگرد هدايت پذير از راه دور بي خلبان هستند. لبته به محض شنيدن اين كلمه به ياد پهپاد هاي بدون سرنشين جنگي مي افتيم . درست است از پهپاد ها براي مصارف متعددي استفاده مي شود كه يكي از آن ها براي حملات جنگي و موشكي است . تا به امروز بيشترين هزينه و سرمايه گذاري بر روي پهباد ها توسط  وزارت دفاع ايالات متحده آمريكا انجام شده است . بين سال هاي 1990 تا 1995 حدود سه ميليارد دلار هزينه براي طراحي و ساخت و تجهيز پهپاد ها هزينه شده است .

كاربرد پهپادها 

امروزه با افزايش تقاضا و ساخت انواع پهپاد ، طبيعتا طيف كاربرد آنها نيز بسيار گسترده شده است ، پهپادها در كاربردهاي نظامي ، صنعتي ، هنري ، كشاورزي و تفريحي مورد استفاده قرار مي گيرند به طور مثال در بخش نظامي از اين نوع پرنده هاي بدون سرنشين براي عمليات شناسايي ، ردگيري موشكها ، عمليات امداد و نجات ، انهدام پايگاه هاي دشمن ، حمل سلاح و … استفاده مي شود كه در بخش نظامي با دستور العملها و كدينگ خاص اين مورد قابل ساخت و بهره برداري است. در بخشهاي صنعتي كاربرد بسيار گسترده اي دارند به طور مثال پهپادهاي آتش نشان ، پهپادهاي حمل بار و يا پهپادهايي كه براي عكس برداري و نقشه برداري صنعتي از آنها استفاده مي گردد

 در بخشهاي هنري نيز كاربرد پهپادها به عنوان هلي شات بسيار گسترده مي باشد ، امروزه انواع هلي شات از مبتدي تا حرفه اي توسط كمپانيهاي مختلف ساخته و ارائه مي شوند ، در واقع تصوير برداري هوايي يكي از مهمترين شاخه هاي هنري مي باشد كه علاقه مندان و طرفداران خاص خود را دارند. همچنين يكي از كاربرد هاي پهپاد ها در بخش هاي كشاورزي و ساير حوزه هاي مربوط به آن است كه از نوعي پهپاد سمپاش براي اين مورد استفاده مي كنند. پهپاد سمپاش يكي از ربات هاي پرنده است كه با تكنولوژي پيشرفته و دانشي بروز توسط شركت فرابرد طراحي و توليد شده است. پهپاد يك ربات پرنده شش موتوره با قابليت حمل انواع سامانه هاي صنعت كشاورزي مي باشد.

طراحي پهپاد ها

بدنه يك پهپاد بايد به‌ طوري طراحي شود كه بتواند سامانه‌هاي ارتباطي ، جنگ‌افزارها ، اشخاص ، بارها و كليه لوازم مرتبط با مأموريت محوله‌اش را در خود جاي دهد و ويژگي سازگاري با شرايط جوي منطقه مأموريت را نيز دارا باشد . بهترين عوامل براي طراحي يك بدنه پهپاد سرعت ، مدت پرواز و اطمينان‌ پذيري آن است . البته با پيشرفت علم و تكنولوژي امروزه پهپاد هاي بدون سرنشين بسيار متعددي طراحي و توليد شده اند كه اپراتور مي تواند از راه دور و به كمك هدايت پذير آن را كنترل كند . تكنولوژي و دانش طراحي پهپاد ها به قدري پيشرفته است كه امروز از آن در طراحي و توليد انواع ربات هاي پرنده، قطعات پهپاد و ساير دستگاه هاي پيچيده استفاده مي كنند. قطعات پهپاد اجزايي در پهپاد هستند كه براي توليد آن ها مي بايست از دانشي بروز و پيچيده استفاده شود.

 

انوع پهپاد :

پهپاد ها هم اكنون به طور گسترده در زمينه هاي مخابرات ، ناوبري جهاني ، تحقيقات هواشناسي ، جغرافيايي و جاسوسي به كارگرفته شده اند. همچنين از مصارف غير نظاميشان مي توان به ماموريت هاي حمل و نقلي اشاره كرد ، براي مثال شركت هاي معروف نظير آمازون ، گوگل ، اي بي اقدام به طراحي و آزمايش پهپادهاي ترابري نموده اند ، از ويژگي هاي بارز اين طرح مي توان به بالا رفتن سرعت تحوبل سفارش ها به مشتريان اشاره كرد. پهپاد ها را مي توان بر اساس ابعاد و توانايي حمل ، ساختار و كاربردشان به ۳ دسته تقسيم بندي كرد :

از نظر ابعاد و قابليت حمل :

  1. پهپاد هايي بسيار كوچك كه در حد چند گرم وزن دارند
  2. پهپاد هاي مبتني بر ملخ يا به اصطلاح Multirotor كه عملكردي مشابه چرخبال ها دارند
  3. پهپاد هاي سنگين

از نظر ساختار شكلي :

  1. پهپاد هايي با بال ثابت يا به اصطلاح fix wing (كه عملكردي مشابه هواپيماهاي بال ثابت دارند)
  2. پهپادهاي بسيار كوچك حتي در حد چند گرم وزن دارند.

 

برد پهپاد 

برد پروازي كوادكوپترها با يكديگر متفاوت است. هركدام از شركت‌هاي سازنده اين وسايل با استفاده از سيستم راديوكنترل خاص خود، پهپادهايي با حداكثر برد ساخته‌اند. به‌طور عمده برد اين وسايل در محدوده چند صدمتر تا چند كيلومتر قرار مي‌گيرد.

سرعت و ارتفاع پهپاد

حداكثر سرعت پهپادها مقادير مختلفي دارد كه شركت‌هاي سازنده سعي مي‌كنند تا درحد امكان سرعت اين محصولات را بالا ببرند. كوادكوپترهاي موجود در بازار مي‌توانند با سرعتي در حدود 30 تا 100 كيلومتر در ساعت پرواز كنند سرعتهاي بالاتر مخصوص پهپادهاي Race يا مسابقه‌اي است.

راديو كنترل پهپاد

راديوكنترل (يا كنترل)، در واقع وسيله‌ايست كه شما به كمك آن پهپاد را هدايت مي‌كنيد. تمام فرامين مربوط به برخاستن و فرود، ضبط فيلم، عكسبرداري، مسيرحركت و … از طريق اين وسيله به پهپاد منتقل مي‌شود. راديو كنترل داراي فركانس‌هاي مختلفي نظير 2.4 و 5.8 گيگاهرتز است و بدنيست بدانيد كه معمولاً فركانس ارتباطي 2.4 GHz در راديوكنترل پهپادها مورد استفاده قرارمي‌گيرد كه درحقيقت همان فركانس به‌كاررفته در دستگاه‌هاي داراي Wifi است.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۵۸:۴۱ ] [ مهدي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی