Online Business:Earn Free Bitcoin-Mining-Currency Exchange-Buy & Sell
Online Business:Earn Free Bitcoin-Mining-Currency Exchange-Buy & Sell

يكي از مهمترين متريال ها در ساخت و ساز ها سيم و كابل است، كه به دليل كاربردهاي متنوعي كه دارد داراي انواع مختلفي نيز مي باشد كه هر كدام داراي ويژگي هاي خاص و منحصر به فرد خود هستند، در همين خصوص ما قصد داريم به معرفي سيم و كابل افشان كه يكي از پر استفاده ترين و پر كاربردترين سيم و كابل ها در ساختمان سازي جهت انتقال انرژي و روشنايي ساختمان هستند مي پردازيم

چنانچه قصد خريد سيم و كابل افشان و يا استفاده از آن ها را داريد و اطلاعاتي در خصوص كاربرد اين نوع سيم و كابل و ويژگي هاي آن ها را نداريد، توصيه مي كنيم اين محتوا را از دست ندهيد.

تعريف سيم و كابل

 پيش از آنكه به شرح نوع سيم و كابل افشان بپردازيم بهتر است ابتدا توضيح كوتاهي در خصوص سيم كابل داشته باشيم.

به طور معمول سيم و كابل ها داراي تفاوت هايي هستن كه از بين اين تفاوت‌ ها ويژگي هاي ساختاري و كاربردي آن ها به وضوح قابل مشخص است، براي درك بهتر و تفاوت بين اين دو نوع در زير هر كدام را به صورت جداگانه براي شما شرح خواهيم داد.

تعريف كابل افشان

 به طور معمول كابل هاي افشان در گروه كابل هاي انعطاف پذير و كابل هاي قابل استفاده در سيم كشي ساختمان ها، صنايع و محيط هاي خاص همچون كارگاه ها و توليدي هاي صنعتي جهت انتقال انرژي قرار دارد؛ اين كابل ها از قرار گرفتن چندين سيم تك رشته افشان ساخته مي شوند و نيز همچون ساير كابل ها از يك هادي و يك عايق تشكيل مي شوند، در واقع مي توان اينگونه گفت كه اين نوع كابل از چندين هادي نازك كه از جنس مس آنيل شده تهيه شده است و جهت محافظت  نيز داراي يك عايق از جنس پي وي سي در گروه نوع C است.

تعريف سيم افشان

پيشتر تعريفي از كابل افشان ارائه داديم در واقع سيم افشان نيز تعريفي همچون كابل افشان دارد اما با اين تفاوت كه در اين نوع سيم فقط يك سيم تك رشته اي هادي قرار دارد و عايق و آن نيز از جنس پليمر pvc نوع سي است، در واقع مي توان گفت نقطه اشتراك اين دو نوع، سيم افشان و كابل افشان جنس عايق به كار رفته و همچنين جنس سيم هادي به كار رفته در آن ها است كه موجب سطح بالاي انعطاف پذيري در آن ها مي شود.

ويژگي هاي سيم و كابل افشان

ويژگي كابل افشان

از جمله ويژگي هاي كابل افشان مي توان به موارد زير اشاره كرد:

كابل افشان همچون سيم افشان داراي ويژگي انعطاف پذيري بالايي است كه مي‌توان آن را به هر صورتي كه خواست درآورد خواهم كرد و يا حالت داد.

از ديگر ويژگي‌هاي اين كابل مي‌توان به مقاومت بالاي آن در برابر شكنندگي اشاره كرد كه برابر ساير كابل ها همچون كابل مفتولي قابل مقايسه نيست و مقاومت بسيار بالايي دارد و اين در حالي است كه سيم و كابل هاي مفتولي بسيار شكننده هستند.

همچنين كابل افشان داراي هادي از جنس مس آنيل شده است و همين موجب نرم بودن كابل افشان مي‌شود.

ناگفته نماند كه كابل افشان در مقايسه با كابل نيمه افشان نيز داراي انعطاف پذيري بسيار بيشتري است.

ويژگي ديگر كابل افشان برتري آن به نسبت ساير كابل ها در استفاده از محيط هاي خشك و نمناك است كه انعطاف بهتري دارد و براي شكل دهي نيز بسيار كاربردي هستند.

از ديگر ويژگي‌هاي كابل افشان مي‌توان به جنس مس قابل انعطاف در آن اشاره كرد كه از نوع كلاس ۵ يا ۶ است.

به طور معمول و استاندارد نوع عايق به كار رفته در كابل افشان از پي وي سي نوع C و D  است كه در سايز هاي كوچك تا ۴ ميليمتر مربع توليد مي‌شود و در سايزهاي بزرگ نيز از نوع پي وي سي نوع A  با توجه به كاربردي كه دارد استفاده مي شود.

ويژگي هاي سيم افشان

از جمله ويژگي هاي سيم افشان مي توان به موارد زير اشاره كرد:

سيم افشان به دليل جنس هادي به كار رفته داراي انعطاف پذيري بالاي است و اين انعطاف پذيري موجب حركت راحت اين نوع سيم در گوشه ها و در نقاطي است كه نياز به پيچ و تاب سيم است.

از جمله ويژگي هاي قابل توجه سيم افشان مقاومت الكتريكي بسيار بالاي آن است كه موجب مي شود اين نوع سيم در مقايسه با سيم مفتول مقاوم تر و انعطاف پذيري بيشتري داشته باشد.

براي خريد بهترين نوع سيم و كابل افشان با ويژگي هاي استاندارد توصيه مي كنيم به سايت سيم ياب مراجعه كرده و سيم و كابل هاي قابل عرضه در اين سايت را با ساير سيم و كابل هاي موجود در بازار مقايسه و با داشتن اطلاعات و آگاهي كافي بهترين راه براي خريد را انتخاب نماييد.

كاربرد هاي سيم و كابل افشان

كاربرد هاي سيم افشان

از جمله كاربردهاي سيم افشان مي توان به گزينه هاي زير اشاره كرد:

 

  • قابل استفاده به عنوان يك سيم رابط در داكت هاي زيرزميني
  • قابل استفاده در ماشين آلات
  • قابل استفاده در تابلوهاي فرمان
  • قابل استفاده در تجهيزات الكتريكي
  • قابل استفاده در محيط هاي عمومي تر همچنان تابلوهاي خشك
  • قابل استفاده براي برق رساني به كليد و تابلوها با حدود ولتاژ ۷۵۰ ولت
  • قابل استفاده جهت برق رساني و به حركت درآوردن وسايل برقي
  • قابل استفاده جهت سيستم هاي روشنايي
  • قابل استفاده در سيم كشي تلويزيون
  • قابل استفاده در سيم كشي دوربين ها و وسايل تصويري

كاربرد هاي كابل افشان

همانطور كه گفته شد يكي از ويژگي هاي كابل افشان نرم بودن و انعطاف پذيري بالاي آن است، كه موجب مي شود براي استفاده در فواصل بسيار كوتاه و كوتاه مورد استفاده قرار گيرند و به همين دليل نيز استفاده از كابل افشان براي فواصل بلند مناسب و كاربردي نيست.

از ديگر كاربرد هاي كابل افشان مي توان به مناسب بودن جهت استفاده در پمپ شناور در چاه هاي عميق اشاره كرد كه در واقع اين كاربرد يكي از ويژگي‌هاي خاص كابل افشان است. ناگفته نماند كه كاربرد ديگري كه كابل افشان دارد استفاده در تاسيسات صنعتي و ساختماني است.

در واقع مي توان گفت كابل هاي افشان معمولي يا كابل هاي نرم براي استفاده در ورودي ها و اتصال وسايل برقي ماشين آلاتي كه نيازمند دوشاخه به ‌طور ثابت هستند نيز مورد استفاده قرار مي گيرد و كابل افشان و قدرت نيز جهت تأمين انرژي الكتريكي در محيط هاي باز، در زيرزمين ها، در داخل آب، در برق كشي ساختمان ها، در محيط هاي صنعتي همچون نيروگاه ‌ها و هم براي شبكه‌هاي كامپيوتري در مواردي كه احتمال وارد شدن آسيب مكانيكي وجود ندارد به كار برده مي شود.

نبايد ها در استفاده از سيم و كابل افشان يا نرم

نكات قابل توجهي كه در استفاده از سيم كابل افشان وجود دارد اين است كه از اين كار به دليل نرمي و انعطاف پذيري بسيار بالاي آن نبايد در محيط هايي كه امكان آسيب رسيدن مكانيكي به سيم و كابل وجود دارد استفاده نشود.

انواع كابل افشان

به طور معمول كابل افشان در دو نوع تخت و گرد توليد و عرضه مي شوند كه هر كدام داراي كاربرد و ويژگي مختص به خود هستند.

چنانچه قصد داريد انواع سيم و كابل افشان را در سايز ها و قطرهاي مختلف با كيفيت و مرغوبيت بالا با جنس سيم هادي مس و عايق به كار رفته استاندارد با طول عمر بالا تهيه نماييد توصيه مي كنيم به سايت سيم ياب مراجعه نماييد.

نكات مهم در زمان خريد سيم و كابل افشار كه بايد به آن دقت داشته باشيد

چنانچه قصد خريد سيم افشان را داريد بايد به نكات زير به خوبي توجه كنيد، اما اگر بتوانيد يك مرجع خريد اينترنتي معتبر را براي خريد خود انتخاب كنيد هرگز با مشكلاتي از قبيل بي كيفيتي و يكسان نبودن قطرهاي مفتول داخل سيم مواجه نخواهيد شد.

نكاتي كه بايد در خصوص انتخاب سيم و كابل افشان در نظر داشته باشيم شامل موارد زير مي شود:

1. توجه به اندازه و يكسان بودن قطر مفتول ها است كه بايد در حد استاندارد باشد و اين مقدار بيشتر و نه كمتر باشد، زيرا اگر در حد استاندارد توليد نشده باشد ممكن است در زمان استفاده از آن با مشكلاتي از قبيل اتصالي و آتش‌سوزي سيم و كابل در محيط مواجه شويد.

2. نوع جنس عايق سيم و كابل افشان كه بايد داراي مقاومت مكانيكي و همچنين انعطاف پذيري مناسب باشد.

 

3. ضخامت لايه عايق نبايد بيشتر از ۵۱ درصد حداكثر قدرت تعيين شده در سيم و كابل باشد.

4. جنس عايق سيم افشان بايد از pvc نوع  CباشدT به گونه اي كه در برابر هر گونه فشار مكانيكي و پيچ و تاب مقاومت بالايي داشته باشد و دچار شكنندگيT ترك و يا اتصالي در سيم نشود.

5. انتخاب مرجع و فروشگاه معتبر جهت خريد سيم و كابل افشان استاندارد و مرغوب

چنانچه قصد خريد سيم و كابل هاي بي كيفيت و نا مرغوب را نداريد توصيه مي كنيم خريد خود را از طريق وب سايت معتبر و نامي سيم ياب انجام دهيد، كه مي توانيد با خيالي آسوده از كيفيت بالا و رعايت تمامي نكات استاندارد در ساخت و توليد انواع سيم و كابل، انواع سيم و كابل افشان را با توجه به نياز و استفاده خود انتخاب و خريداري نماييد.

قيمت سيم و كابل افشان

با توجه به متنوع بودن انواع سيم و كابل افشان در ميزان ولتاژ و قدرت انتقال آن ها، همچنين نوع عرضه آن ها به صورت بسته بندي هاي مختلف و نوسانات قيمتي كه در بازار وجود دارد نمي توان قيمتي ثابت در خصوص سيم و كابل ها ارائه داد.

چنانچه قصد خريد و آگاهي از قيمت ها را داريد مي توانيد با مراجعه به سايت سيم ياب تمامي قيمت ها را دريافت و در صورت مشاوره و نياز به كمك در جهت قيمت و خريد كابل افشان داريد مي توانيد از طريق همين سايت با متخصصين سايت تماس برقرار كرده و در خصوص خريد و انتخاب نوع سيم و كابل مشاوره رايگان دريافت كنيد.

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۰ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۲۹:۳۷ ] [ مهدي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی