Online Business:Earn Free Bitcoin-Mining-Currency Exchange-Buy & Sell
Online Business:Earn Free Bitcoin-Mining-Currency Exchange-Buy & Sell
كارتريج تونر شامل يك درامOPC ، فوم رولر، مگنت، بليد، دكتر بليد ، مخزن شارژ و مخزن مازاد است. دلايلي براي پايين آمدن عملكرد كارتريج وجود دارد شما با شناخت قطعات بهتر ميتوانيد از آنها پيشگيري كنيد.

 

 

درامOPC 
درام يك سيلندر آلومينيومي است كه با لايه اي از مواد غير سمي ، آلي - رساناي نوري (OPC) پوشانده شده است. مواد OPC در معرض نور رساناي الكتريكي مي شوند. در طي فرايند چاپ ، يك پرتوي ليزر سطح درام OPC را طي مي كند و قسمتهايي از سطح را به طور انتخابي تخليه مي كند. بدين ترتيب يك تصوير پنهان و الكترواستاتيك روي طبل مي سازد. فرايند توسعه سپس با قرار دادن ذرات تونر با بار منفي بر روي مناطق در معرض درام ، تصوير نهان را به يك تصوير قابل مشاهده تغيير مي دهد. از اين رو كيفيت سطح طبل OPC تعيين كننده قابل توجهي در كيفيت چاپ است.
درام OPC معمولاً به گونه اي طراحي مي شود كه حدود 1.5 برابر عمر نامي كارتريج دوام داشته باشد و از اين رو نمي توان از كارتريج براي يك چرخه كامل مجدداً استفاده كرد مگر اينكه درام تعويض شود. مي توان تصور كرد كه توليدكنندگان اصلي از چنين درام هاي OPC براي جلوگيري از پر كردن يا توليد مجدد كارتريج هاي تونر خود استفاده مي كنند.
 

 

 

تيغه بليد
كارتريج داراي يك تيغه تميز كننده است كه در تماس با درام OPC قرار مي گيرد. همانطور كه در هنگام چاپ درام مي چرخد ​​، تونر اضافي از سطح درام برداشته مي شود و در داخل ظرف كارتريج تونر ذخيره مي شود. در صورت شارژ كارتريج ، اين ظرف بايد خالي شود وگرنه باعث پر شدن بيش از حد و نشت مواد تونر در چاپگر مي شود. در عين حال ، بايد تيغه تميز كننده تعويض شود تا از جفت شدن سطح آن بر روي درام اطمينان حاصل شود.

 

 

فوم رولر
در چاپگرهاي Lexmark ، غلتك اصلي شارژ (PCR) در چاپگر ، خارج از كارتريج قرار دارد. اين يك غلتك لاستيكي جامد با يك هسته فلزي است. در كنار درام OPC قرار دارد. در طي فرايند چاپ ، ولتاژ بالايي در سراسر PCR اعمال مي شود و در برابر درام مي چرخد ​​و در نتيجه سطح حساس به نور را با يك بار الكترواستاتيك منفي مي پوشاند. سطح PCR به تدريج با يك فيلم خاكستري از تونر استفاده نشده پوشانده مي شود و بايد هر بار كه كارتريج جديدي در چاپگر نصب مي شود ، آن را تميز كنيد. بعد از 250،000 چاپ ، سطح غلتك لاستيكي مي تواند ساييده شود يا توسط آلودگي ها آسيب ببيند و جايگزيني آن را ضروري مي كند. هرگونه آسيب به PCR مي تواند منجر به آسيب بعدي در سطح درام OPC شود زيرا دو سطح در تماس با يكديگر مي چرخند.
در پرينترهاي ليزري HP ، PCR در داخل كارتريج تونر قرار دارد. همچنين با لاستيك رسانا پوشانده مي شود و در صورت لزوم بايد طي مراحل شارژ تميز ، بازرسي و جايگزين شود.
 

 

 

مگنت 
در پرينترهاي HP ، ايستگاه در حال توسعه از يك سيلندر فلزي تشكيل شده است كه به دور يك هسته مغناطيسي ثابت مي چرخد. معمولاً از آن به عنوان غلتك مغناطيسي يا غلتك "mag" ياد مي شود. اين قطعات نيز فرسوده شده و در صورت لزوم بايد مورد بازرسي و تعويض قرار گيرند.
كارتريج هاي Lexmark حاوي يك غلتك لاستيكي جامد است كه به انتقال تونر از مخزن به مناطق انتخاب شده درام OPC كمك مي كند. غلتك مي تواند به مرور زمان لكه هاي مسطحي ايجاد كند و اين امر منجر به ظاهر شدن خطوط سياه و افقي روي چاپ با فاصله 20 ميلي متر مي شود. سطح غلتك همچنين مي تواند ساييده شود و در نتيجه كيفيت چاپ كاهش مي يابد. غلتك توسعه دهنده بايد در مراحل شارژ كارتريج به دقت بررسي و نوسازي يا تعويض شود.
​​​​​​​

 

 

تونر
تونر چاپگر ليزري ماده اي پودري است كه از رزين پلاستيكي سياه ساخته شده و به ذرات آهن متصل شده است. با گذشت زمان ، تونر استفاده نشده در كارتريج به تدريج رطوبت جو را جذب مي كند و اين ممكن است پودر ريز را به شكل توده هايي با پيامدهاي واضح در كيفيت چاپ سوق دهد. تونرهاي پس از فروش ممكن است از نظر تركيبات شيميايي با فرمول اصلي سازنده كمي متفاوت باشند و از اين رو ممكن است واقعاً سازگار نباشند. به هر دوي اين دلايل ، حذف هر تونر قديمي و بدون استفاده از مخزن مهم است قبل از قرار دادن هر تونر جديد.

 

 

چيپ ست 
در طي پنج تا ده سال گذشته ، اكثر توليدكنندگان تراشه هايي را بر روي كارتريج هاي خود نصب كرده اند كه تأييد مي كنند يك كارتريج جديد به درستي مطابقت داده شده در چاپگر نصب شده است و رديابي دقيق تر طول عمر كارتريج را امكان پذير مي كند. سازندگان اصلي اغلب به روزرساني سيستم عامل را براي چاپگرها منتشر مي كنند.
بيشتر اين تراشه ها هنگام قرار گرفتن در چاپگر ، تعداد صفحه را مجدداً تنظيم مي كنند: شمارنده به عقب صفر مي رسد و سپس چاپگر درخواست درج كارتريج جايگزين را مي كند ، حتي اگر عمر مفيد در كارتريج قديمي باقي مانده باشد. توجه داشته باشيد كه لبه جلوي كارتريج هاي مختلف چگونه تغيير شكل داده است: نتيجه اين است كه يك كارتريج از يك محدوده مدل در چاپگر مدل بعدي جاي نمي گيرد
روش هايي وجود دارد ك چيپست از روي كارترج حذف شده و امكان شارژ مجدد آن فراهم شود . اين كار در برخي مركز تعمير پرينتر و ماشينهاي اداري انجام ميشود و شما را از خريد كارتريج بي نياز مي كند.

 

 
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۴ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۳۷:۰۶ ] [ مهدي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی