Online Business:Earn Free Bitcoin-Mining-Currency Exchange-Buy & Sell
Online Business:Earn Free Bitcoin-Mining-Currency Exchange-Buy & Sell

دوام چمن مصنوعي نه تنها به كيفيت الياف چمن مصنوعي بستگي دارد، بلكه چگونگي نگهداري چمن مصنوعي در مدت زمان استفاده نيز تاثير مستقيم بر آن مي گذارد.

گاهي اوقات ديده مي شود كه زمين چمن مصنوعي پس از يك سال استفاده دچار مشكلاتي شده و باعث نارضايتي مشتريان مي شودبرخي از اين مشكلات، مربوط به كيفيت الياف و لايه هاي پشتيبان چمن مصنوعي هستند، اما دلايل نگهداري نيز نقش انكار ناپذيري دارد.

يكي از موارد تاثيرگذار بر طول عمر و ماندگاري چمن مصنوعي، كيفيت مواد اوليه ساخت استمواد اوليه ساخت نخ چمن مصنوعي، انواع پليمرها هستند كه در كارخانجات پتروشيمي توليد مي شوند.

اين پليمرهاي خام، بر اساس ويژگي هاي گوناگون خود، داراي طبقه بندي و كاربردهاي متفاوتي هستند.

براي ساخت نخ چمن مصنوعي، از بهترين و مقاوم ترين نوع پلي اتيلن، پلي پروپيلن و نايلون استفاده مي شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گرانول پلي اتيلن به شكل دانه هاي ريز، در صنعت پتروشيمي توليد مي شود

 

دلايل تنوع قيمت چمن مصنوعي فراوان است و اين موضوع را در مقالات مرتبط توضيح داده ايمچمن مصنوعي ارزان قيمت، با گذشت زمان، تغيير رنگ داده و نشانه هاي كُهنگي، فرسودگي و پوسيدگي را از خود نشان مي دهد.

دانش چمن مصنوعي بسيار گسترده است و عبارات و اصطلاحات گوناگوني را شامل مي شودبرخي از اين واژه ها و اصطلاحات عبارتند از چمن مونوفيلامنت، الياف خميده، چمن مصنوعي تزئيني، چمن مصنوعي حياط و...

مهم ترين عامل تاثيرگذار در انتخاب چمن مصنوعي، آشنايي و آگاهي كامل از نوع كاربري آن استدر صورت استفاده در زمين ورزشي، چمن مصنوعي با الياف سنگين و با شكل سطح مقطع ويژه مناسب است.

چمن مصنوعي مشخصات فنّي گوناگوني دارد مانند تراكم بافت يا تعداد الياف در واحد سطح، ارتفاع الياف، وزن الياف و...

مراقبت و نگهداري از چمن مصنوعي، به زمان، هزينه و نيروي انساني بسيار اندكي نياز دارد، اما حداقل بايد ماهانه يك بار تميز و پاكيزه شود.

آسيب هاي رايج در چمن مصنوعي

  ·        پارگي و پوسيدگي

 چمن مصنوعي به طور پيوسته در معرض فرسايش و تخريب قرار داردنوع و شدّت نيروهاي مخرّب، بر ماندگاري و عمر مفيد آن تأثير چشمگيري خواهد داشت.

به عنوان مثال، نوع فرسايش در جاهايي مثل تالار مراسم جشن، رستوران، مدرسه، زمين بازي پينتبال و... كاملا متفاوت است.

براي درك بهتر اين موضوع، با ذكر چند مثال شما را راهنمايي مي كنيم.

در رده تحصيلي ابتدايي، اكثر دانش آموزان از كفش هاي داراي زيره صاف، نرم و مناسب براي كاربرد روزانه و شهري استفاده مي كننداين نوع كفش ها، آسيب بسيار كمي به الياف چمن مصنوعي وارد مي كند.

وزن بچه ها در اين رده سني نيز سبُك بوده و فشار اندكي را به چمن مصنوعي وارد مي كند؛ اما اصلي ترين دليل فرسايش چمن مصنوعي در مدارس، جُنب و جوش بچه ها هنگام بازي است.

 

 

 

 

 

 

دانش آموزان، عاشق دويدن و جست و خيز بر روي چمن مصنوعي هستند

 

در مدارس پسرانه، بچه ها اغلب مشغول بازي فوتبال هستند و در مدارس دخترانه، بازي هاي ملايم تري انجام مي شود.

دانش آموزان در هنگام زنگ تفريح، بر روي چمن مصنوعي حياط خوراكي هاي مختلفي مي خورند. گاهي اوقات خوراكي بر روي چمن مصنوعي مي افتد و زير پاي بچه ها لِه شده و باعث كثيف شدن چمن مصنوعي مي شود.

بنا بر اين لازم است تا چمن مصنوعي مدارس با برنامه منظم، نظافت شود.

در مقاطع تحصيلي بالاتر مانند دبيرستان و دانشگاه، وزن افراد استفاده كننده از چمن بيشتر بوده و چمن مصنوعي فرسايش شديد تري را متحمّل مي شود.

 براي انجام بازي فوتبال در چنين زمين هايي، افراد گاهي اوقات از كفش ميخ دار استفاده مي كنند كه مي تواند آسيب بيشتري را به چمن مصنوعي وارد نمايد.

در باغ تالار ها نيز مراسم گوناگوني برگزار مي شودجشن عروسي، مراسم ترحيم متوفّي، گردهمايي هاي مختلف و... از جمله اين مراسمات هستند.

در اين گونه مراسم، افراد مختلف حضور دارند و خانم ها نيز معمولا از كفش هاي با پاشنه نوك تيز استفاده مي كنند كه در صورت نصب نادرست چمن مصنوعي، مي تواند باعث صدمه ديدن آن شود.

براي پذيرايي از ميهمانان نيز، غذا و خوراكي هاي مختلفي ارائه مي شود كه ممكن است روي زمين ريخته و باعث كثيف شدن چمن مصنوعي گردد.

در باغچه و حياط خانه هاي ويلايي و مجتمع هاي آپارتماني نيز چمن مصنوعي در معرض عوامل مختلف محيطي قرار داردافراد بي شماري بر روي آن رفت و آمد مي كنند و خاك باغچه هاي اطراف و بقاياي گياهان و درختان بر روي چمن مصنوعي مي ريزددر چنين شرايطي، با نظافت دائمي چمن مصنوعي، مي توان تا حد بسيار زيادي از فرسودگي آن جلوگيري نمود.

 

 

 

 

 

 

 

                               

استفاده از كفش زنانه پاشنه بلند و نوك تيز بر روي چمن مصنوعي، آسان و لذت بخش است

تعمير و نگهداري

 هر چند كه چمن مصنوعي به هيچ گونه تعمير و نگهداري نياز ندارد، اما با انجام كارهاي ساده اي مي توانيد بعد از نصب، عمر چمن خود را افزايش دهيد.

افرادي كه از حيوانات خانگي نگهداري مي كنند، در صورت تمايل به استفاده از چمن مصنوعي، بايد با روش هاي صحيح نظافت و مراقبت از آن و فرسودگي ناشي از فضولات زيستي، آشنايي داشته باشند.

ادرار و مدفوع حيوانات، در صورتي كه به مدت طولاني بر روي چمن مصنوعي باقي بماند، باعث تغيير رنگ الياف خواهد شد.

استفاده از چمن مصنوعي در طولاني مدت، باعث كوبيده و فشرده شدن الياف شده و سبب شكستگي و تغيير شكل آنها مي شود.

اما اين تغيير با روش هاي خاصي، قابل جبران و بازسازي است. شانه زدن چمن مصنوعي بر خلاف جهت گيري الياف، باعث پوش دادن و افزايش حجم چمن شده و ظاهر آن را بهبود مي بخشد.

حالا سوال اين است كه دقيقا چه چيزي به چمن مصنوعي شما آسيب مي رساند؟

فعاليت بسيار زياد در نزديكي محل اتصال (درز) قطعات چمن مصنوعي، ممكن است منجر به جدايي آنها شود.

چمن مصنوعي به طور دائم در معرض نيروهاي پويا همچون كِشِش، بُرش و فشار مي باشد كه هر كدام سبب بروز و ايجاد تغييرات متنوعي در شكل چمن مصنوعي مي گردد.

اگر محل اتصال دو قطعه چمن مصنوعي به يكديگر، به خوبي مقاوم سازي نشده باشد، بين قطعات چمن فاصله افتاده و از يكديگر جدا مي شود.

همچنين در صورتي كه ماده پوششي لايه پشتيبان ( لاتكس ) از استحكام و پايداري لازم برخوردار نباشد، اين لايه دچار خشكيدگي، ترَك خوردن و فروپاشي شده و الياف به شكل سُست رها مي شود. اين الياف با تماس پا و كمترين نيرويي جدا و كنده شده و در سطح چمن مصنوعي پخش مي شود.

 

 

 

                                         

                                     

نخ هاي جدا شده از چمن مصنوعي بر اثر فروپاشي لايه پشتيبان

معايب چمن طبيعي و برتري چمن مصنوعي در مقايسه با آن

رفت و آمد فراوان و طولاني مدت بر روي چمن طبيعي باعث لِهيدگي و تخريب برگ و ساقه آن مي شود. اگر براي مدتي اين فشارها بر روي چمن طبيعي وارد نشود، فرصت لازم براي رُشد دوباره و بازسازي اندام گياهي وجود خواهد داشت و چمن، سرزندگي و سلامت خود را باز مي يابد.

ولي چنانچه، فشار و تنش هاي مخرّب، به طور پيوسته انجام گيرد، بافت سبز گياه (كه مسئول فعاليت هاي حياتي و غذاسازي است)، به تدريج مي ميرد و چمن خشك مي شود.

عوامل ديگري نيز سبب آسيب و از بين بردن چمن طبيعي مي شود مانند سرما و يخبندان، كم آبي، پُر آبي و خفگي ريشه، خفگي اندام هوايي بر اثر گرد و غبار هوا، مسموميت بر اثر گازهاي آلاينده در شهرهاي بزرگ، هجوم حشرات، انواع بيماري، رشد انبوه گياهان ناخواسته و...

حتما شما هم تا به حال موارد فراواني از اين دست را ديده ايد كه بخش هايي از چمن طبيعي در پارك يا فضاي سبز شهري يا خانگي از بين برود. اما با داشتن چمن مصنوعي، ديگر لازم نيست نگران خشك شدن، يخ زدن، سوراخ ها، برآمدگي ها يا ساير خطرات احتمالي سطح باشيد.

با قاطعيت مي توان ادعا نمود كه چمن مصنوعي تزئيني يكي از پديده هاي نويني است كه به ما هديه داده شده و با به كارگيري آن مي توانيم آينده اي سبز و درخشان را براي نسل هاي آينده رقم بزنيم.

مانا چمن با شما مي ماند

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۵۶:۰۲ ] [ مهدي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی