Online Business:Earn Free Bitcoin-Mining-Currency Exchange-Buy & Sell
Online Business:Earn Free Bitcoin-Mining-Currency Exchange-Buy & Sell

افرادي كه ذهن‌شان درگير مهاجرت است، معمولا اولين تصميمي كه بايد بگيرند اين است كه قرار است مقصد مهاجرت‌شان كدام كشور باشد؟ در اين مقاله مي‌خواهيم نقاط قوت و ضعف مهاجرت به كانادا، مهاجرت به استراليا و مهاجرت به اروپا را با هم مقايسه كنيم. علت انتخاب اين مقصدها آن است كه كانادا، استراليا و اروپا، به‌ترتيب، اصلي‌ترين مقصدهاي مهاجران ايراني در سال‌هاي اخير بوده است.

مهاجرت به كانادا: نقاط قوت و ضعف

مهاجرت به كانادا يكي از اولين و اصلي‌ترين گزينه‌هايي است كه اكثر متقاضيان مهاجرت را به خود جلب مي‌كند. تجربه‌ي ساليان اخير نشان داده ميزان موفقيت اخذ اقامت دائم از كانادا، به طرز محسوس و به‌اندازه‌ي بسيار زيادي بيش از ساير كشورها بوده است. اجازه دهيد ابتدا نگاهي گذرا و تيتروار داشته باشيم به نقاط قوت و ضعف كانادا و مهاجرت به كانادا.

مزيت‌هاي مهاجرت به كانادا

  • مهمترين و اساسي‌ترين مزيت مهاجرت به كانادا وجود فرصت‌هاي شغلي بسيار فراوان و متنوع در تمام استان‌هاي اين كشور است.
  • سهولت قوانين مهاجرتي كانادا در قياس با قوانين و سخت‌گيري‌هاي ساير كشورها را بايد مزيت ديگر مهاجرت به كانادا دانست زيرا همين مزيت است كه سبب مي‌شود پرونده‌هاي مهاجرتي، با درصد قابل قبولي از جانب دولت كانادا پذيرفته شوند.
  • يكي ديگر از نقاط قوت كانادا آن است كه استانداردهاي زندگي در اين كشور بسيار بالاست و از طرف ديگر، حقوق و شرايط زندگي براي مهاجران و غيرمهاجران، يكسان است. مثلا دسترسي به خدمات بهداشتي و درماني در كانادا، براي مهاجران و شهروندان اين كشور به يك اندازه است.
  • نقطه‌ي قوت ديگر، به قدرت پاسپورت كشور كانادا باز مي‌گردد. هر كس بعد از مهاجرت، پس از آن كه اقامت دائمش تبديل به شهروندي كانادا شد، مي‌تواند پاسپورت كانادايي دريافت كرده و با همان پاسپورت، بدون نياز به اخذ ويزا، به بيش از 100 كشور جهان سفر كند.
  • توسعه‌يافتگي كشور كانادا نيز نقطه‌ي قوتي است كه بسياري را براي مهاجرت به اين كشور مصمم مي‌كند. كانادا همواره يكي از كشورهاي برتر دنيا از لحاظ رشد و توسعه اقتصادي بوده است و امنيت در اين كشور روز به روز درحال افزايش است. براي نمونه‌اي از علل اين امنيت، مي‌توان به اين واقعيت اشاره كرد كه كانادا در نقطه‌اي از جغرافياي جهان قرار گرفته كه هميشه از جنگ‌هاي جهاني دور و دور از درستري بوده است.
  • يكي از كشورهايي كه كمترين نرخ جرم و جنايت دارند، بي‌ترديد كشور كاناداست. نقطه‌ي قوت ديگري كه مي‌توان براي مهاجرت به كانادا برشمرد، مردم كاناداست. مردم كانادا بسيار مودب، خونگرم، مهربان و مهمان‌نواز هستند. اساسا چون جمعيت كثيري از ساكنين كانادا را مهاجران تشكيل مي‌دهند، در نگاه مردم اين كشور، مهاجران از جايگاه قابل احترامي برخوردارند.
  • يكي ديگر از مزيت‌هاي مهاجرت به كانادا كه بعد از نقل مكان و شروع به كسب و كار در اين كشور خود را نشان مي‌دهد، روابط اقتصادي نزديك و دوستانه‌اي است كه كانادا با كشورهايي نظير آمريكا، انگلستان و استراليا دارد
  • جذابيت ديگر كانادا، ثبات اقتصادي و ارزش واحد پول اين كشور (دلار كانادا) است. بد نيست بدانيد ميانگين درآمد سالانه‌ي شهروندان كانادا، بيش از 38 هزار دلار در سال است.
  • مزيت و نقطه قوت ديگر مهاجرت به كانادا آن است كه پس از مهاجرت به اين كشور مي‌تواند به صورت برابر با شهروندان اين كشور، به امكانات تحصيلي و آموزشي دسترسي يافت. بديهي است كه اين امكانات، در رديف باكيفيت‌ترين امكانات آموزشي و تحصيلي جهان به حساب مي‌آيند.

نقاط ضعف مهاجرت به كانادا

· يكي از پررنگ‌ترين و بارزترين نقطه ضعف‌هاي كانادا و مهاجرت به كانادا آب و هواي اين كشور است. معروف است كه كانادا كشوري بسيار سرد است. اما در عين حال بايد به اين نكته توجه داشت كه كانادا دومين كشور پهناور جهان (بعد از روسيه) است و اين‌گونه نيست كه همه‌ي شهرها و نقاط اين كشور سرد باشند. شهرهاي بزرگ اين كشور آب و هواي معتدلي دارند.

· دوري از ايران را شايد بتوان نقطه ضعف ديگر مهاجرت به كانادا دانست. اكثر كساني كه قصد مهاجرت دارند، مايل‌اند به كشوري مهاجرت كنند كه فاصله‌اش با ايران زياد نباشد تا بتوانند هر از گاهي، با هزينه‌هاي نه چندان زياد به ايران سفر كنند. اما كانادا از ايران بسيار فاصله دارد. يك سفر با هواپيما از تورنتو به تهران، نزديك 20 ساعت به طول مي‌انجامد. در حالي كه مثلا اگر كسي به تركيه مهاجرت كرده باشد، كافي است دو ساعت در هواپيما باشد تا در خاك تهران فرود بيايد.

مهاجرت به استراليا: نقاط قوت و ضعف

شايد بتوان ادعا كرد مهاجرت به استراليا دومين گزينه براي متقاضيان مهاجرت از ايران است. عوامل متعددي سبب مي‌شود استرليا تبديل به مقصدي محبوب شود. آمارهاي سالانه و گزارش‌هاي رسمي سازمان ملل متحد نشان مي‌دهد از ده شهرِ برتر دنيا براي زندگي، چهار شهر در استراليا قرار دارد. اين چهار شهر عبارت‌اند ازملبورن، پِرث، آدلايد و سيدني. در ادامه، مهم‌ترين نقاط قوت و ضعف مهاجرت به استراليا را برخواهيم شمرد.

· كيفيت بالاي زندگي در استراليا: يكي از جذابيت‌هاي مهم مهاجرت به استراليا استانداردها و كيفيت بالاي زندگي در اين كشور است. مهم‌ترين عوامل جذابيت استراليا كيفيت زندگي در اين كشور است. كيفيت بالا البته باعث بالارفتن هزينه‌هاي زندگي نيز مي‌شود كه به اين بحث در بخش نقاط ضعف مهاجرت به استراليا اشاره خواهيم كرد.

· بازار كار و موقعيت شغلي در استراليا: يكي ديگر از نقاط قوت مهاجرت به استراليا بويژه براي اشخاص متخصص و نيروهاي ماهر و كساني كه به شيوه‌ها و با انگيزه‌هاي كاري مهاجرت مي‌كنند، بازار كارِ قوي استراليا است. استراليا كشوري پيشرفته است و از اقتصادي بزرگ و قوي برخوردار است.

· امنيت، فاكتور ديگري است كه بايد آن را نقطه‌ي قوت استراليا و مهاجرت به استراليا دانست. نرخ جرم و جنايت در استراليا پايين‌تر از استعدادهاي جهاني است. بعلاوه، دولت استراليا براي اثبات اهميت امنيت، هر سال به افراد زيادي از سراسر جهان كه در كشور خودشان امنيت ندارند پناهندگي اعطا مي‌كند.

· فاكتور تاثيرگذار ديگري كه نقطه‌ي قوت استراليا محسوب مي‌شود، مهاجرپذيري اين كشور است. استراليا كشوري چندفرهنگي است و مهاجران در اين كشور, معمولا احساس غريبي نمي‌كنند. استراليا در واقع، خانه‌اي بزرگ براي مهاجران است و هر كسي با هر پيشينه‌ي اجتماعي و فرهنگي، مي‌تواند به‌راحتي خود را با جامعه و فرهنگ استراليا تطبيق دهد.

نقاط ضعف مهاجرت به استراليا

· اولين نقطه ضعف، هماني است كه در مورد كانادا نيز گفتيم: دوري از ايران. يك ضرب‌المثل انگليسي هست كه مي‌گويد استراليا از كره‌ي ماه هم دورتر است.

· دومين نقطه ضعف بزرگ براي متقاضيان مهاجرت به استراليا قوانين سخت‌گيرانه‌ي اين كشور براي پذيرش مهاجران است. مهاجرت به استراليا فرايندي سخت‌تر از مهاجرت به كانادا است، و البته استراليا براي بسياري، چنان جذاب است كه اين نقطه‌ضعف را به جان مي‌خرند تا به مقصد و مقصود خود برسند.

· هزينه‌هاي بالاي زندگي را نيز بايد نقطه ضعف ديگر كشور استراليا دانست. البته اين گراني، نسبي است و براي كسي كه در خود استراليا كار مي‌كند و درآمد دارد، نقطه‌ضعف چنداني محسوب نمي‌شود زيرا درآمدها نيز به همان نسبت بالاست؛ اما براي دانشجويان خارجي، اين هزينه‌هاي بالاي زندگي مي‌تواند مشكل‌ساز باشد.

 

مهاجرت به اروپا: نقاط قوت و ضعف

اما سومين گزينه براي متقاضيان مهاجرت، مهاجرت به اروپاست. اروپا قاره‌اي متشكل از كشورهاي متعدد است و هر كشور، اقتضائات و شرايط خاص خود را براي پذيرش مهاجران دارد. به همين دليل نمي‌توان حكمي كلي در مورد نقاط قوت و ضعف مهاجرت به اروپا صادر كرد. بنابراين در ادامه، فقط به صورت تيتروار، برخي از مهم‌ترين نقاط قوت و ضعف مهاجرت به اروپا را به صورت عمومي بيان مي‌كنيم:

مزيت‌هاي مهاجرت به اروپا

· تنوع فرهنگي بالا

· برخورداري از پول واحد

· امكان مسافرت به كشورهاي مختلف اروپا بدون نياز به اخذ ويزا

· رفاه بسيار بالا

· سطح بسيار بالاي استانداردهاي آموزشي و تحصيلي

· نظام‌هاي بيمه‌اي بسيار قوي و پيشرفته

· پيشرفتگي و توسعه‌يافتكي صنعتي و تجاري

· آب و هواي بسيار خوب

نقاط ضعف مهاجرت به اروپا براي متقاضيان ايراني

· ماليات‌هاي سنگين در مقايسه با ساير نقاط جهان

· هزينه‌هاي بالاي زندگي در مقايسه با ساير كشورها

· نياز به يادگيري زبان جديد بر حسب كشور مقصد در اين قاره

· قوانين سختگيرانه‌ي مهاجرتي در قياس با كشورهايي چون كانادا

 

مقاله‌اي كه مطالعه فرموديد توسط تيم توليد محتواي موسسه حقوقي- مهاجرتي رهپويان مهاجر در اختيارتان قرار گرفته است. اميدواريم مطالعه‌ي اين مقاله، دانش و اطلاعات‌تان درباره مهاجرت به كانادا , مهاجرت به استراليا و مهاجرت به اروپا را اندكي افزايش داده باشد و شما را با نقاط قوت و ضعف اين گزينه‌هاي مهاجرت آشنا ساخته باشد.

جهت كسب اطلاعات بيشتر و دريافت مشاوره‌هاي تخصصي در مورد انواع روش‌ها و گزينه‌هاي مهاجرت به هر نقطه از كشورهاي مهاجرپذير دنيا، مي‌توانيد با كارشناسان اين موسسه در تماس باشيد. رهپويان مهاجر با 4 شعبه‌ي فعال در 4 شهر كشور، مشاوري امين براي شماست. راه‌هاي تماس با رهپويان مهاجر آتي‌نگر:

دفتر مركزي رهپويان: شيراز- معالي‌آباد- ابتداي خيابان بهاران- مجتمع اداري آرين- طبقه سوم - واحد 4

تلفن‌هاي تماس: 07136383246– 07136383392– 09120973437 –09120973427- 09122189355

دفتر تهران: تهران- خيابان فرشته- خيابان بيدار- نبش كوچه مريم غربي- پلاك 1/2 – واحد 4

تلفن‌هاي تماس: 02122055621- 09120973437

دفتر مشهد: مشهد- سلمان فارسي، بين راهنمايي 22 و فلسطين 21، ساختمان اداري كيان، طبقه 4، واحد 8

تلفن تماس: 09151237938-09911223155-05138462543-05138462544

دفتر كرج: كرج- خيابان طالقاني- جنب پل آزادگان– ابتداي بلوار بسيج (كاج سابق)- پلاك479- ساختمان پژواك- طبقه پنجم- واحد 13

تلفن‌هاي تماس: 02632515881- 02632513321

 

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۷:۲۷ ] [ مهدي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی