Online Business:Earn Free Bitcoin-Mining-Currency Exchange-Buy & Sell
Online Business:Earn Free Bitcoin-Mining-Currency Exchange-Buy & Sell
شماره 2 محبوب فوتبال ايران مي‌گويد، براساس برنامه 5 ساله دوم آكادمي كيا، اين باشگاه در سطح اول فوتبال ايران يعني ليگ برتر صاحب امتياز خواهد بود.

به گزارش "ورزش سه"، ستاره سال‌هاي نه چندان دور فوتبال ايران كه بيش از يك دهه با حركات و فرارهاي خاص خودش قدرت فوق العاده‌اي به منطقه راست تيم فوتبال هامبورگ و تيم ملي ايران بخشيده بود، اين روزها به دور از حواشي در رده‌هاي پايه باشگاه هامبورگ در حال تربيت نوجوان‌هاي آلماني براي حضور در رقابت‌هاي بوندسليگا است و از راه دور نيز آكادمي كيا را در جنوب تهران با همكاري برادرش هادي مهدوي‌كيا مديريت مي‌كند.

 

سعي كرديم بچه‌ها خودشان را با دنيا مقايسه كنند
به بهانه موضوع آخر با مهدي مهدوي كيا هم صحبت شديم؛ صحبت‌هايمان با شماره 2 دوست داشتني و محبوب فوتبال ايران را آغاز كرديم و از او در رابطه با آخرين شرايط آكادمي كيا پرسيديم. مهدوي كيا حرف هايش درباره اين موضوع را با اين مقدمه آغاز كرد:« ما بيش از 5 سال است كه اين كار را شروع كرده‌ايم و از روز اول هدف استعداديابي از مناطق محروم كشور بود؛ بچه هايي كه به هر دليلي امكانات در اختيارشان نبوده و نخبه هستند. سعي كرديم اين‌ها را دور هم جمع كنيم. هدف اين بود كه اين بچه‌ها با تيم‎‌هاي بزرگ دنيا بازي كنند و خودشان را با تيم هاي بزرگ مقايسه كنند. در اين راه موفق بوديم و بيش از 5 سال در تورنمنت‌هاي مختلف شركت كرديم و در آن مسابقات مقام‌هاي خوبي به دست آورديم.» 

برنامه 5 ساله اول ما خيلي خوب پيش رفته است
او در ادامه با اشاره به اينكه آكادمي كيا در مسير رشد قرار دارد و به اهداف برنامه 5 سال ابتدايي خود دست يافته، توضيح داد:« در ليگ هاي داخلي شركت كرديم و سعي كرديم اين بچه ها روز به روز پيشرفت‌شان بيشتر شود. ارتباط خوبمان را با اروپا حفظ كرديم و سعي كرديم از مربيان خارجي براي تربيت بچه‌ها و مربيان‎‌مان استفاده كنيم. خدا را شكر برنامه‌هاي ما خيلي پيش رفته و برنامه 5 سال اول ما الان به پايان رسيده است. دوست داشتيم در پايان 5 سال اول، بچه‌هاي پرورش يافته آكادمي را در تيم ملي نوجوانان ايران كه همان تيم زير 17 سال است، چندين سهميه داشته باشيم و خوشبختانه در حال حاضر بيش از 10 سهميه در تيم ملي نوجوانان داريم. اميدواريم كه همين روند ادامه پيدا كند و بتوانيم فوتباليست هاي خوبي را به فوتبال ايران معرفي كنيم.» 


نخبه‌ها را جمع كرده‌ايم
او سپس در رابطه با اينكه آكادمي كيا در چه رده هايي فعاليت مي‌كند، عنوان كرد:« اولين رده اي كه در باشگاه ما در حال فعاليت است، بچه هاي زير 18 سال هستند و به ترتيب هر سال سعي كرديم با همان روشي كه در اروپا وجود دارد، هر سال يك تيم در هر رده سني داشته باشيم. اولين رده زير 18 سال هستند. البته كل كشور را نمي توانيم پوشش دهيم، چون جمعيت زياد است ولي سعي داشته‌‍ايم بچه هايي كه نخبه هستند را در آكادمي داشته باشيم.» 


هر سال بيش از چندهزار بازيكن را استعداديابي مي‌كنيم
مهدوي كيا در ادامه در مورد چگونگي عضويت در باشگاه كيا را توضيح داد:« ما هر ساله استعداديابي داريم. شايد بيش از چند هزار بازيكن را در سال استعداديابي مي كنيم. از بين اين‌ها بهترين ها را انتخاب مي‌كنيم و به رده هاي پايه اضافه مي كنيم. اگر احساس كنيم، جايي ضعف داريم و بازيكن‌هايي كه در اين چرخه جا مانده‌اند را به تيممان اضافه مي‌كنيم. خيلي روش موفقي تا الان داشتيم و سعي كرديم از شيوه اروپا و نظم و انضباطي كه دارند، بهره بگيريم. الان بيش از 100 بازيكن در رده هاي سني مختلف در آكادمي كيا در حال فعاليت هستند.» 

برنامه 5 ساله دوم رسيدن به ليگ برتر است
بازيكن سابق پرسپوليس و تيم ملي سپس در رابطه با برنامه 5 ساله دوم آكادمي بيان كرد:« در اين برنامه قصد داشتيم با همين بچه هايي كه خودمان تربيت كرديم به رده بزرگسالان وارد بشويم. الان آنها شرايط 16 ، 17 سال را دارند. ما از دسته 3 كشور شروع مي كنيم. مدل تيم‌هايي مثل هوفنهايم يا لايپزيش كه از دسته سوم شروع كردند و حالا به دسته اول فوتبال آلمان و فوتبال اروپا وارد شده اند. ما همين روش را در پيش گرفته‌ايم و در حال اجرا هستيم. از دسته سوم با محصولات آكادمي خودمان شروع خواهيم كرد و تيم الان تشكيل شده است. اين بچه‌ها الان چند بازي دوستانه با تيم‌هاي دسته دوم و سوم انجام داده اند. با تيم‌‎هاي ليگ يك هم بازي كرده‌ايم و شرايط بسيار خوبي داريم. در برنامه 5 سال دوم اين هدف را داريم كه به سطح اول فوتبال ايران برسيم، كه همان ليگ برتر است.»

 

مثل هوفنهايم و لايپزيش از دسته سوم شروع مي‌كنيم
طي ماه‌هاي اخير باشگاه كيا براي خريد امتياز يكي از تيم‌هاي شمالي كشور اقدام كرده است. مهدوي‌كيا مدير آكادمي در رابطه با اين موضوع اضافه مي‌كند:« در همين راستا ما امتيازي را از استان مازندران و شهر بابل در اختيار گرفتيم. اين تيم قرار نبود در مسابقات شركت كند و ما اين امتياز را خريداري كرديم. با هماهنگي‌‎هاي انجام شده با هيات فوتبال مازندران آقاي بهروان و همچنين وزارت ورزش و جوانان كه آقاي رنگرز از كشتي گيران قديمي هستند، با توجه به اينكه بسياري از استعدادهاي ما از استان مازندران هستند، اين همكاري انجام شده و از دسته سوم شروع مي كنيم. دوست داريم با همين بچه هاي آكادمي به سطح اول فوتبال ايران برسيم. از دوستاني كه نامشان را بردم هم تشكر مي كنم كه اين امتياز را به آكادمي كيا دادند و ما ان‌شاالله در مسابقات شركت خواهيم كرد.» 

بزرگ‌ترين معضل فوتبال پايه بي‌پولي است 
 از مهدي مهدوي كيا در رابطه با مشكلاتي كه در مسير او و آكادمي كيا وجود داشته و دارد پرسيديم. او به اين سوال اينگونه واكنش نشان داد:« بزرگترين معضل بحث امكانات هست در ايران. متاسفانه امكاناتي در فوتبال روز دنيا وجود دارند را در ايران نداريم و ما با توجه حجم بازيكني كه در آكادمي داريم، فقط يك زمين در اختيارمان قرار دارد و بابت همين زمين در حال پرداخت اجاره بهاي سنگيني هستيم. تقريبا مي‌توان گفت بزرگ ترين مشكل مسائل مالي است و بايد بدون اسپانسر كارها را پيش ببريد. ما تا الان تمام هزينه ها را تقبل كرديم. يك سري از دوستان در اين راه به ما كمك كرده اند كه واقعا از آنها تشكر مي كنم. اگر شرايط در اين زمينه بهتر بود، تعداد بيشتري از تيم‌هايمان در تورنمنت هاي اروپايي شركت مي كردند. شايد ما اگر تعداد زمين‌هاي بيشتري داشتيم، مي توانستيم آموزش هاي بهتري بدهيم و مربيان بيشتري را از فوتبال اروپا اضافه كنيم. بزرگترين معضل فعلا همين مباحث مالي است و اميدوارم در آينده شرايط بهتر از اين بشود.» 

 

بچه‌هاي ما بيشترشان به تيم ملي خواهند رسيد
مدافع و هافبك راست سابق هامبورگ كه سال‌ها در اين تيم به عنوان يكي از بازيكنان كليدي فعاليت داشت و باشگاه آلماني بهترين دوران‌هاي تاريخش را سپري كرد، در رابطه با اهداف خود از تشكيل اين آكادمي و دورنماي باشگاه كيا توضيح داد:« من علاقمند بودم تجربه‌اي كه سال‌ها در اروپا به دست آوردم، اين تجربه را به نوجوان‌ها و جوان‌هاي فوتبال كشورمان انتقال بدهيم؛ مخصوصا بچه هاي مناطق محروم و در اين بخش خيلي موفق بوديم و خيلي خوب پيش رفتيم ولي ايده‌آل نبود. همانطور كه گفتم اگر ما زمين‌هاي بيشتري داشتيم و مي‌توانستيم از مربيان روز دنيا بيشتر استفاده كنيم و امكانات بيشتري داشتيم، قطعا نتيجه بهتر بود ولي با تمام مشكلات در 5 سال گذشته خيلي موفق بوديم. دورنماي كار ما اين است كه استعدادهاي فوتبال ايران را پيدا و معرفي كنيم تا راه خودشان را پيدا كنند. اميدواريم فوتباليست هاي خوبي بر اي كشور باشند و شايسته‌‌ها به رده هاي ملي راه پيدا كنند.كوچكترين كاري كه مي شود كه اين بچه ها از معضلات اجتماعي دور مي شوند و به ورزش وارد مي شوند و با توجه به اينكه نخبه هستند، آينده خوبي را برايشان متصور هستيم. كوچكترين كار اين است ولي اين بچه ها بيشترشان به رده هاي ملي خواهند رسيد و اين مي‌تواند خيلي خوشحال كننده باشد براي من كه دوست داشتم اين كار با موفقيت همراه باشد.» 


سرخابي‌ها از سرمايه‌گذاري در فوتبال پايه ضرر نمي‌كنند
سوال بعدي از مربي رده‌هاي پايه باشگاه هامبورگ در رابطه با عدم مديريت مناسب در دو باشگاه استقلال و پرسپوليس در رده‌هاي پايه بود. او كه در كشور آلمان زندگي مي‌كند، درباره اين موضوع گفت:« من در ايران نيستم و شرايط دو باشگاه استقلال و پرسپوليس را نمي دانم، ولي سرمايه گذاري در فوتبال پايه هيچ وقت ضرر نداشته است. با اين مشكلات مالي اي كه مي بينيم و قيمتي كه بازيكنان دارند، اگر باشگاه ها در قسمت هاي پايه خودشان سرمايه گذاري كنند و از آنجا استعدادها را به تيم هاي اولشان معرفي كنند، يك كار اصولي است ولي اين موضوع نيازمند مديريت و برنامه ريزي صحيح است. مديراني كه در راس قرار مي گيرند بايد به فوتبال پايه اهميت بدهند و اين تنها راه نجات چنين پروژه هايي است.»

بي پولي بازيكناني پولي را در فوتبال پايه باب كرده 
مهدوي كيا در رابطه با اين سوال كه معضل بازيكن پولي در فوتبال پايه چقدر ريشه دارد و نقش پدر و مادرهايي كه در اين راه رشوه مي‌دهند، چقدر موثر است، اينطور پاسخ داد:« شايد يكي از بزرگ‌ترين معضلات فوتبال پايه همين موضوع است و بسياري از بازيكناني كه شايستگي ندارند، به تيم‌ها اضافه مي‌شوند. من دليل اين مشكل را اين مي دانم كه بسياري از تيم هاي ما به فوتبال پايه اهميتي نمي دهند. يك تيم را برعهده يك مربي مي گذارند و مي گويند اين تيم بايد تشكيل شود و در مسابقات شركت كند. مسائل مالي واقعا سخت است. هزينه هاي تيم بالا است و خيلي ها مجبور مي شوند بازيكناني را بگيرند كه هزينه تيم هايشان را از طريق آنها پرداخت كنند. يك بحث مدارس فوتبال را داريم كه در آنجا بحث آموزش مطرح مي شود و بچه هايي كه دوست دارند مي توانند شركت كنند و آموزش ببينند و مقداري پولي پرداخت كنند. ما خودمان هم اين مدارس را براي خودمان تشكيل داده ايم و البته اگر آنجا هم نخبه‌اي پيدا شود به تيم آكادمي اضافه مي كنيم. الان يكي از بزرگ‌ترين معضلات همين است و پولي در فوتبال پايه نيست. مربيان حقوق درستي ندارند. شرايط پايداري در فوتبال پايه نيست و بودجه مشخصي ندارد. به همين دليل از اين فرصت برخي‌ها استفاده مي كنند يا سوء استفاده مي كنند. نمي توان پدر مادرها را هم مقصر دانست، اين شرايط فوتبال پايه ما است كه ما را به اين سمت و سو برده است تا يك سري ها با پول بازي كنند ولي هر چه به رده هاي بالاتر مي آئيم، چون در آنجا همه بازيكنان ديده مي شوند اين مسائل كمتر ديده مي شود، ولي در رده پايه چون تمركز نيست و ديده نمي شود، شايد اين مسائل بيشتر است. اميدوارم اين مشكل حل شود.

البته اين مشكل زماني به فوتبال ايران اضافه شد كه گفتند فوتبال ايران حرفه‌اي است و پول به آن اضافه شد. شايد آن زمان خيلي از خانواده ها با فوتباليست شدن بچه هايشان مخالف بودند. چون آينده اي نداشت و پولي نداشت و هر چه بود عشق  علاقه بود. آن زمان كه در فوتبال پايه تهران بازي مي كردم همه‌اش عشق و علاقه بود و و فقط استعدادها وارد مي شدند؛ ولي متاسفانه الان عده‌اي با پول وارد مي شوند و كار من و شما هم نيست كه به آن ورود كنيم؛ بايد نهادهاي نظارتي ورود كنند و راه حلي براي اين موضوع پيدا كنند.» 

 

فوتبال تهران قابل مقايسه با گذشته نيست
از مهدوي كيا در رابطه با شرايط اين سال هاي فوتبال تهران پرسيديم كه برخلاف گذشته، به ندرت فوتاليست مستعدي را در اختيار فوتبال ملي ايران و دو باشگاه بزرگ آن مي‌گذارد. بازيكن سابق تيم ملي در اين مورد گفت:« اصلا فوتبالي كه الان در رده هاي پايه فوتبال تهران ارائه مي شود با فوتبالي كه ما آن زمان بازي مي كرديم، قابل مقايسه نيست و بسيار فاصله دارد. كيفيت خيلي پايين تر است. در آن زمان ليگ ها خيلي قوي تر بودند. در آن زمان همانطور كه گفتم همه چيز عشق و علاقه بود. همه استعدادها داخل بودند. خيلي از تيم هاي قديمي مثل بانك ملي، راه آهن در رده هاي پايه حضور داشتند و اين به جذابيت مسابقات كمك مي كرد. در آن زمان بازيكنان كه در رده هاي اميدهاي تيم هايي مثل آرارات بازي مي كردند، خيلي از آنها در تيم هاي بزرگسالان هم استفاده مي شدند. الان خيلي كمتر شده است. توپ پلاستيكي حذف شده است و زمين هاي خاكي هم كم شده است. با بازيكن هاي پولي هم شرايط خيلي مشكل شده است. اصلا چيزي كه الان در فوتبال تهران اتفاق مي افتد را نمي توانيم با گذشته مقايسه كنيم.»

فضاي فوتبال در ايران مناسب كار نيست 
سوال آخر از مهدوي كيا كه يكي از باتجربه‎‌‎ترين بازيكنان ملي تاريخ فوتبال ايران است و به تازگي احسانس حاج صفي از ركورد 111 بازي ملي او گذر كرد، در رابطه با قبول نكردن پيشنهاداتي است كه به او براي حضور در كادر فني تيم ملي داده شده است. او به اين سوال اينطور پاسخ داد:« همانطور كه در جريان هستيد، در مقاطعي پيشنهاد سرمربيگري در تيم هاي مختلف و حتي مربيگري در تيم ملي، تيم اميد، جوانان و ... بوده است. در بحث مديريت هم پيشنهاداتي بوده است ولي هيچ وقت قبول نمي كنم، چون فضاي فوتبال در ايران، در  حال حاضر فضاي خوبي نيست و شايد با روحيات و اخلاقيات من همخواني ندارد و سازگار نيست.

تشخيص دادم در مرحله اي كه به آلمان بيايم؛ به شهري كه سال ها در آن زندگي كرده بودم و باشگاهي كه هشت سال در آن بازي كرده ام. دوست داشتم شرايط فوتبال پايه را ببينم، چون خودم درگير آكادمي خودم در ايران بودم، دوست داشتم از نزديك شرايط را ببينم و اين 5 سال واقعا به من كمك كرده تا شرايط را ببينم. اينكه چه اتفاقاتي مي افتد. تجربه ام خيلي زياده شده است. ضمن اينكه آرامشي كه اينجا براي من وجود دارد، بهتر است.
شايد خيلي ها مي گويند شما از چندين ميليارد پول در سال گذشته ايد، ولي من بيشتر درگير همان آرامشي هستم كه گفتم. دوست دارم به فوتبال مملكتم خدمت كنم. كشورم را خيلي دوست دارم و فكر مي كنم در جاي درستي در حال انجام اين كار هستم. در آينده بيشتر مي شنويم و بيشتر مي بينيم. فكر مي كنم در كاري كه تخصص دارم، كار مي كنم و اميدوارم آينده خوبي در انتظار فوتبال ايران باشد و ما فوتباليست هاي بيشتري را از كشورمان در اروپا ببينم؛ چون باعث افتخار است. در مجموع دنبال آرامش هستم و الان فضاي كار كردن در فوتبال ايران را مناسب نمي بينم.:»

 

http://new-news1.ir/

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۸ دى ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۱۲:۴۳ ] [ مهدي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی