Online Business:Earn Free Bitcoin-Mining-Currency Exchange-Buy & Sell
Online Business:Earn Free Bitcoin-Mining-Currency Exchange-Buy & Sell

 

 

يادگيري و آموزش تعميرات لوازم خانگي مي تواند بسيار براي كساني كه به اين كار علاقه دارند يا در منزل قصد صرفه جويي در هزينه تعميرات دارند، بسيار حائز اهميت مي باشد، آموزش تعميرات لوازم خانگي بايد توسط افراد متخصص در اين زمينه صورت بگيرد.
لوازم خانگي، دستگاه هاي برقي هستند كه در عملكردهاي خانگي مانند پخت و پز  و نگه داشتن غذا كمك مي كنند، ما در اين مقاله به طور مختصر به آموزش اينموارد مي پردازيم.

تعميرات لوازم خانگي

 

بازبيني تاريخچه و علت پيدايش لوازم خانگي

لوازم خانگي در بسياري از قرنها وجود داشته است  لوازم خانگي برقي يا گازسوز يك نوآوري منحصر به فرد آمريكايي است كه در قرن بيستم پديدار شد.
فكر به توسعه اين نوع وسايل با ناپديد شدن كارگران خانگي تمام وقت كه نياز به آموزش داشتند و همچنين تمايل به كاهش فعاليت هاي زمان بر ايجاد شد، اوايل دهه ۱۹۰۰، وسايل برقي و گازي شامل ماشين لباسشويي، آبگرمكن، يخچال، كتري و چرخ خياطي بودند، اختراع آهن لباس برقي كوچك ارل ريچاردسون در سال ۱۹۰۳ باعث افزايش اوليه اوليه صنعت لوازم خانگي شد.


لوازم خانگي برقي

 

آموزش طريقه برطرف كردن خطا هاي لوازم خانگي

هر يك از كدهاي خطا هاي لوازم خانگي به شما كمك مي كنند تا بدانيد كه كدام قطعه از وسيله تان دچار مشكل شده است، شما مي توانيد به وسيله شناسايي اين ارورها به همراه مطالعه دفترچه راهنما به حل مشكل وسيله برقي و خانگي خود بپردازيد.

 

آموزش و معرفي انواع قطعات الكترونيكي

شناخت قطعات الكترونيكي گزينه مناسبي براي كساني است كه به اين نوع از كارها علاقه دارند و مي توانند آن را آموزش ببينند، اين افراد نياز دارند در گام نخست شناخت درستي از وسايل الكترونيكي، نوع قطعات و كاربرد آن پيدا كنند.

 

آموزش طريقه نقشه خواني schematic diagram برد الكترونيك

نقشه schematic diagram براي آموزش و طراحي، ساخت و مدارهاي عيب يابي استاين آموزش بايد شما را به يك خواننده شماتيك كاملاً با سواد تبديل كند:



نقشه schematic diagram

 

 

آموزش طريقه عيب يابي در منبع تغذيه خطي لوازم خانگي

منبع تغذيه ولتاژ AC ورودي منبع تغذيه توسط يكسوساز، يكسو شده و پس از عبور از فيلتر و صاف شدن، ولتاژ DC اوليه را ايجاد مي كنداين ولتاژ در حدود ۳۰۰ولت DC استبا عمل قطع و وصل ترانزيستور سوئيچ، ولتاژ DC اوليه به پالس هاي مربعي تبديل مي شودسپس اين پالس ها به سيم پيچ اوليه ترانسفورمر اعمال مي شود.

 

آموزش طريقه نقشه خواني Wiring Diagram لوازم خانگي

آموزش نقشه خواني wiring diagram يا نمودار سيم كشي، ترسيم مدار الكتريكي از آنچه در آن كار مي كنيد استهنگام كار روي وسايل ، هنگام بروز 

مشكل الكتريكي در دستگاهي كه مشغول كار هستيد، لازم است اين نمودارها را بخوانيد.

 

 

آموزش طريقه عيب يابي و تعمير مدار فرمان برد يخچال ها

تعمير انواع مختلف يخچال، احتياج به داشتن آموزش اساسي، تجربه و شناخت تخصصي از اين وسيله مي باشد، برخي از عيب هاي مهم ك بايد براي تعمير مدار فرمان برد يخچال ها دانست به اين شرح استخاموش نشدن دستگاه، اتومات نكردن و …


يك متخصص تعمير لوازم خانگي با ابزارهاي كار

 

آموزش طريقه عيب يابي و تعمير قسمت هاي مكانيكي يخچال و برطرف نمودن آنها

تعمير اجزاي مكانيكي يخچال مانند كمپرسور نياز به به دارا بودن تجربه و تخصص است و بايد اين كار را به تعميركاران سپرد، براي انجام اين كار در خانه ابتدا بايد مسير گاز را در اين وسيله بررسي كرد و سپس به تخليه و جوشكاري آن پرداخت.

 

 

آموزش طريقه عيب يابي و تعمير مدار فرمان برد ماشين هاي لباسشويي وخشك كن

كنترل نمودن و فرماندهي، مهمترين كار مدار برد اين نوع ماشين هاست، اين مدار منجر به انتخاب نوع كار، زمان استارت و زمان پايان و از اين قبيل كارها مي شود، در زمان خراب شدن اين مدار فرمان برد بايد بخش اصلي فيوز ها تعبيه شده در مدار را چك نمود.

 

آموزش طريقه عيب يابي و تعمير مدار فرمان برد ماشين هاي ظرفشوئي

جهت تعمير مدار برد اين نوع دستگاه ، ابتدا بايد ميزان خرابي وارد شده به برد بررسي گردد سپس نوع خطا مشخص گردد و به تعمير آن پرداخت.

 

 

آموزش طريقه عيب يابي و تعمير مدار فرمان برد تلويزيون

زماني كه مدار فرمان برد تلويزيون دچار ايراد شود، دستگاه به هيچ وجه روشن نمي شود و بايد پاور آي سي، پاور فت، ديو هاي اصلي و خازن ها چك و تعمير شود.

 

آموزش طريقه عيب يابي و تعمير بردهاي اينورتري جديد

اينورترهاي جديد، نوع تازه اي تكنولوژي موتوري لوازم خانگي مي باشد، كه ويژگي هاي بسيار مناسبي دارد و مي تواند باعث كاهش نصف هزينه هاي برق شود، اين برد ها در صورت خرابي، بايد ابتدا توسط متخصصان بررسي شود كه قابليت تعمير دارد يا خير، قيمت اين نوع برد ها بالا مي باشد.

 

آموزش طريقه عيب يابي و تعمير برد غذاسازها

اگر غذاساز روشن نمي شود و حركتي از خودش نشان نمي دهد، بايد برد غذاساز تعمير گردد، براي اينكار بايد سيم خروجي و سپس برد و فيوزهاي مربوط به آن را چك نماييم، سپس به وسيله چك كلي، بايد وضعيت اتصال را سوييچ چك بررسي و در صورت ايراد آن را تعمير كرد.

 

كدهاي خطا هاي لوازم خانگي كمك مي كنند تا بدانيد كدام قطعه از وسيله تان دچار مشكل شده است

 

 

آموزش طريقه عيب يابي و تعمير برد مخلوط كن ها

ايجاد ايراد هاي جزئي در بخش برد اين دستگاه ها موجب هزينه بالا و تعمير پر دردسر مي شود، اين نوع معايب در برد مي تواند شرايط سختي را بر موتور تحميل كند.

 

 آموزش طريقه عيب يابي و تعمير برد آبميوه گيريها

ايجاد عيب در بخش برد اين نوع دستگاه موجب آسيب ديدن سيستم موتوري و حتي سيستم خنك كننده دستگاه يا سيستم فرمان چرخش و خرد كردن اين دستگاه مي شود.

 

آموزش طريقه عيب يابي و تعمير برد ماكروفر ها و ماكروويوها

زماني كه برد دستگاه مايكروويو منزل شما خراب شود، دليل اصلي آن ايراد مگنترون دستگاه برد است، براي تعمير و عيب يابي آن بايد، ولت متر كمك گرفت تا ايراد آن بررسي شود.

 

آموزش طريقه تعمير چرخ گوشت هاي خانگي و صنعتي

بيشترين ايراداتي كه به اين نوع از دستگاه ها وارد مي شود، از كار افتادن كوپلينگ است كه موجب از خرابي و حركت نكردن اين كوپلينگ ها مي شود و با باز كردن دستگاه مي توان آن را به راحتي تعويض نمود.

 

آموزش طريقه عيب يابي و تعمير برد جارو برقي

يكي از مشكل ترين نوع تعميرات وسايل منزل و لوازم خانگي، عيب يابي از برد دستگاه جارو برقي مي باشد كه بسيار قطعه حساسي است و موجب روشن نشدن دستگاه و خراب شدن جريان دكمه هاي دستگاه مي شود، براي تعمير آن ابتدا بايد جريان ورودي برد و و ولوم كشويي را چك نمود.

 

آموزش طريقه عيب يابي و تعمير قسمت هاي مكانيكي ماشين هاي لباسشويي و طريقه برطرف نمودن آنها

ايرادات موجود در بخش هاي مكانيكي دستگاه ماشين لباسشويي مانند خرابي بلبرينگ ها يا خرابي موتور بسيار پر دردسر خواهد بود، به عنوان مثال اگر بلبرينگ ها خراب شدند بايد صداي خرابي آن را از طريق جدا كردن پولي از ماشين شنيد و در نهايت آن را به حركت درآورد تا علت ايراد آن از طريق شنيدن صداي آن برطرف شود.

 

آموزش طريقه عيب يابي قسمت هاي مكانيكي ماشين هاي ظرفشويي و طريقه برطرف نمودن آنها

كمبود آب در ماشين ظرفشويي نيز مي تواند موجب تميز كردن ضعيف دستگاه شود، دليل آن اين است كه اگر شناور در حالت بلند گير كند، ماشين ظرفشويي با آب پر نمي شود و علت احتمالي ديگر صفحه قفل ورودي يا شير ورودي معيوب است، براي تعيين اينكه آيا ماشين ظرفشويي شما به ميزان كافي از آب پر مي شود يا نه بايد پس از بررسي كامل اي موارد، يك چرخه شستشو را آغاز كنيد

 

آموزش طريقه عيب يابي قسمت هاي مكانيكي ماكروفر و ماكروويو و طريقه بر طرف نمودن آنها

آموزش عيب يابي دستگاه مايكروويو به دو قسمت عيب يابي مكانيكي و عيب يابي برد تقسيم مي شود كه براي آن ابتدا بايد دستگاه را از پريز بكشيد و شفت چرخش موتور كوپل آن را پس از باز كردن دستگاه جدا كنيد و در نهايت به بررسي آن بپردازيد.

آموزش طريقه عيب يابي قسمت هاي مكانيكي غذاسازها و طريقه برطرف نمودن آنها

براي عيب يابي از بخش مكانيكي دستگاه غذاساز بايد بخش قطعات مربوط به خرد كردن را بررسي نمود كه مي توان از محل موتور و گيربكس به تعمير آن پرداخت، براي تعمير بايد شيار ها باز نمود و به بخش گيربكس آن رسيد و قطعات مكانيكي داخلي ديگر هم مي توان بررسي كرد تا ايرادي نداشته باشند.

 

آموزش طريقه عيب يابي قسمت هاي مكانيكي آبميوه گيري ها و طريقه برطرف نمودن آنها

اگر در دستگاه آبميوه گيري، پس از كمي كار اين دستگاه، موتور آن داغ مي كند، بايد سريعا آن را عيب يابي و تعمير كرد، ابتدا بايد مشخص شود كه دليل اصلي ايراد دستگاه از نوع برقي مي باشد يا مربوط به قطعات مكانيكي، سپس بايد قطعات مكانيكي و شرايط قطعات چرخشي، خرد كردني اين بخش را بررسي كرد، در صورت نداشتن ايراد در اين بخش، مي توان به بررسي بخش الكترونيكي دستگاه پرداخت، در اين قسمت بايد آرميچر ها را چك كرد تا نسوخته باشند، سپس مدار اصلي و خازن ها و بخش هاي ديگر را بايد بررسي نمود.

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۵ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۱۱:۲۶ ] [ مهدي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی